Kontaktpanel for Roco Multimause håndkontroll |
Post Reply |
Author | |
LokoJon
Medlem i MJF Joined: 12 mars 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 219 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 mai 2011 at 16:56 |
Hei !
Jeg ønsker å ha muligheten til å koble mine Roco Multimause håndkontroller i front av modulen "Centralstasjonen". Har to stk håndkontroller. Når denne er satt opp, blir det slik at det skal kunne stå en person på hver side av modulen og styre lokene. Derfor ønsker jeg et uttak i front på hver langside.
Ut i fra den digitale styringsenheten som blir festet under på den ene delen, kan jeg strekke en kabel fra "master" utgang og en fra "slave"utgang til front på hver langside til et panel.
Kabelen til håndkontrollen er en 6-pins, og har ikke klart å finne et koblingspanel som denne passer i. Har sjekket de ulike produktene til Roco, men finner ingen veggpaneluttak.....
Ser at Vistad bruker en RJ45 utgang for datanettkabel, kan den fungere ? Er ikke den 8-pins ?
Har forsøkt å finne info om dette i forumet, men klarer ikke å finne et klart svar.
Har sett at Digitrax, Lenz og andre har slike koblingspaneler, men usikker på hva som fungerer mot Roco sitt system.
Er ikke så sterk i terminologier innen strøm og teknikk, så trenger et enkelt svar
Kontaktpanelet skal sitte i front her og på tilsvarende andre side :
|
|
Hilsen fra
LokoJon - Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn - Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra ! |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
jeg er heller ikke noe bevandret i elektronikken, men jeg har brukt Lenz sin LA152 (http://www.digital-plus.de/pic_digital/80152_la152_01.jpg) for å koble mine Rocomaus til "nettverket" mitt, som består av andre komponenter også i tillegg til Roco sitt ustyr. Det fungerte helt fint å bruke utgangen helt til høyre. Jeg forstår deg slik at du bare ønsker en forlengelse fra Roco-sentralen, og da burde LA152 iallefall fungere problemfritt. Mvh Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, jeg har også en multimaus koblet til anlegget ved hjelp av LA152. Det fungerer fint. Hobbyshop i Trondheim fører LA152.
Vennlig hilsen Jørgen |
|
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Viktig at du bare har en Masterenhet. Slaven kan splittes og deles av flere enheter. |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |