Påske! |
Post Reply |
Author | |
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 april 2011 at 12:34 |
Ønsker dere alle MJ`ere en riktig så god MJ påske!
Måtte den bli gul i år også... |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Påskenøtter skuffer...
Nå må disse østlendingene lære seg at det heter, uttales og skrives: Flåmsbana!!! Takk!!! |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nåvel, når selv landet vårt har forskjellig navn på bokmål og nynorsk , må vi også kunne ha to utgaver av navnet på en jernbanestrekning. |
|
einars
Medlem i MJF Joined: 05 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så lenge det offisielle navnet er Flåmsbana, så heter det også på bokmål. Har dere gelmt hva dere lærte
om dette på skolen. På radio og tv hører du at de som snakker nynorsk, sier Høgre og Framstegspartiet, det er heller ikke korrekt. Jeg er Oslogutt, jeg sier de offisielle navnene.
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og så lenge de fortsetter med det, vil jeg fortsatt skrive "Flåmsbanen". |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
De riktige navnene er Flåmsbana og Hardangerbana - så enkelt. Men, så er det jo en utfordring å få få alle til å bruke de riktige navnene da. Det er bare å google på begge navnevariantene, og da finner man blant annet at både Wikipedia og NRK bruker en-endelsene. På Wikipedia burde det være mulig å endre til riktig navn. Litt verre er det å få visse journalister til å lære seg riktig stavemåte. Det verste i så måte er å høre Oslo S bli betegnet som "Oslo Sentral |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg fant bare en forekomst av Flåmsbanen på Wikipedias side om Flåmsbana, og den er nå historie. |
|
Svein S
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det står da virkelig FLÅMSBANA på de grønne lokene og vognene
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
TorsteinS
Post Options
Thanks(0)
|
Attn. Finn Moe: Nå er det på tide at NMJ kommer med bokmålsutgaver av sine grønne El 17-lok og B3-vogner! Med det sier jeg god påske! |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |