Arendal 2011 |
Post Reply |
Author | |
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 juni 2010 at 11:28 |
Hei alle Fremo-venner!
Vi i Arendalsklubben har nå satt datoen for neste års Fremo-treff, 25.-27. mars. Sett av datoen i deres kalendere allerede nå, så kommer vi tilbake med mer info og påmeldingsdetaljer etterhvert. |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi åpner nå for for påmelding til Arendalstreffet 2011! All påmeldingsinformasjon og informasjon om treffet ellers ligger ute på : http://www.fremo-norge.org/treff/arendal2011
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
Det er nå kun 3 uker til Arendalstreffet, og planleggingen pågår for fullt. Moduloppsettet er klart og kan lastes ned på linken under her. Vi har fremdeles plass til flere deltakere, så det er bare å melde seg på for dem som har lyst på en sosial Fremo-helg i Arendal. Påmelding skjer til undertegnede på post@togbutikken.no. Jeg mangler også noen påmeldinger fra noen jeg vet planlegger å komme nedover, så det er fint om mail kommer snart . De som ikke har fått tilsendt noe kontonummer, må sende meg en mail så fort som mulig.
Link til moduloppsett i pdf-format (1Mb) : http://www.togbutikken.no/fremo/plan arendal 2011.pdf Vel møtt! |
|
-TUR-
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ser det er hoen hyggelig gjensyn med stasjoner vi ikke har sett på en stund, samt innslag av utenlandske moduler. Jeg gleder meg! :-)
|
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vil ønske dere alle en fortreffelig helg i Arendal.
Og for oss som er hjemme og ikke har mulighet til å delta pga sykdom, så håper jeg at dere kan dele med dere med bilder fra treffet
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette ser virkelig så spennende ut! Kanskje jeg en vakker dag går FREMO...
Ha en flott MJ-FREMO helg! Dørene lukkes... Uff da! |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har en FREMOdul stående på dokken
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da er første runde godt i gang. Sitter selv på Grimstad Stasjon, imens det er rolig, kan man komme seg på nettet.
|
|
Eirik
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du og den IPaden din
|
|
Mvh
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe. Det er ikke iPaden som har blitt brukt. Den ligger hjemme. Nå er det Macen jeg har med meg.
Så var første runde ferdig, og vi spiser mat. Må ha litt av det også. ;)
|
|
Eirik
|
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Får legge ut noen bilder etterhvert da Eirik!
|
|
Mvh
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når går neste tog fra Grimstad?
Tog du an??? |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fra dagens kjøring, skifting på Nelaug: |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flot foto
Dan
|
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk til Arendal Modelljernbaneklubb for nok et vellykket FREMO-treff!
Jeg måtte dessverre dra tidlig i dag, midt under siste kjøresesjon, og
fikk ikke sagt farvel til så mange - så det gjør jeg her. Vi sees igjen neste år!
Tore Hjellset debuterte som treffdirigent, og gjorde en glimrende jobb med både ruter og øvrig organisering. Han fikk selvsagt god hjelp fra resten av gutta i AMJK. Fra Rise stasjon - bygget av Halvor Sannæs og Arnulf Pedersen i AMJK. Godstog trukket av Di3 på Bjørnlia stasjon - bygget av Bjørn Runar Larsen i DMJK. Godsterminalen var ny i år - bygget av Styrkar Braathen i AMJK. |
|
Truls Slevigen
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fin bilder Truls, Tusen Takk for en kjempeflott helg for meg som førstegangs deltager. Godt å vite at man blir tatt godt vare på som nytt medlem.
|
|
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
På vegne av AMJK vil jeg gjerne få takke alle deltakerne for all hjelp og bidrag som gjorde dette til nok et hyggelig treff for oss i Arendal!
Bildet under viser Steinar Jeppestøls type 21e 176 på et sidespor på Grimstad stasjon. Nr.176 gikk i trafikk mellom Arendal og Grimstad på treffet, akkurat slik det antakeligvis gjorde i det virkelige liv når det var stasjonert i Arendal i "gamle dager" Foto : Styrkar Braathen |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da har jeg endelig kommet så langt at jeg har fått foretatt en sortering og bearbeiding av bildene fra treffet. Lysforholdene var ikke optimale for frihåndsfotografering av gjenstander i bevegelse. Mye gikk derfor rett i det store vertikale arkivet. Her er iallefall et lite første knippe:
Jeg ble vitne til et par uhell, begge på Nelaug. Dette må være en uhellsbefengt stasjon, siden det var her Signaturen tryna i pukken også. Første uhell var denne damperen som fikk det for travelt på skiva:
Lokfører ser litt lei seg ut etter uhellet:
Ved et noe senere tidspunkt viste det seg at en Skd 214 hadde kjørt utfor enden av et uttrekksspor og funnet pukken.
Det forventes utførlige uhellsrappporter for begge disse graverende uønskede hendelsene.
Tog på vei bra Bjørnlia til Nelaug. Passerer akkurat meieriet og innkjørsignalet til Bjørnlia.
Her fra Styrkar sin nye godshusmodul. En artig ny bekjentskap.
Med toget som forsvinner så sier jeg takk for meg. Håper bildene falt i smak. Håper på et like bra treff neste år.
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det kan bekreftes at MJT (ModellJernbaneTilsynet) var på stedet kort etter begge hendelsene og har iverksatt forberedende undersøkelser med tanke på å konkludere hvorvidt det vil være formålstjenlig å opprette en komite som skal vurdere hensikktsmessigheten av at undersøkelser om muligens lokførere skal intervjues skal iverksettes.
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
SKD 214 - 88
er nu sendt på værksted til hjulafdrejning og opretning af bremsetøj. Lidt svejsning på banerømmere, pågår. Iøvrigt ingen synlige skader på transmission m.m. Tak til alle for en god weekend, vi kører i pukken igen. Dan
|
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Godt å høre at dere har hatt en fortreffelig helg!
Håper dere deler flere bilder med oss som ikke hadde mulighet!
|
|
Mvh
|
kjethau
FREMO-forummedlem Joined: 06 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da vil jeg også gjerne takke for et vellykket treff, og også jeg kommer gjerne tilbake neste år.
Jeg har også fått tømt billedbrikken inn på pc`en, og har fått tatt en liten grovsortering.
Her skrus de siste modulene sammen på fredagskvelden.
Her har vi våre to Danske venner som nok en gang stilte med Mjølner Verk.
Vognkort og vognlaster sorteres
Full konsentrasjon på Rise
Den nye godsterminalen var et trivelig bekjentskp. Her kom det både biler og stykkgods.
Var det noe snakk om en skiftetraktor som gikk utfor sporet??
Det diskuteres,
og det fotograferes
Det var tett mellom modulene
Scene fra Grimstad
Og noen drev med kreativ skifting
Takk for meg.
Kjetil
|
|
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for meg også
Kommer gjerne igjen neste år.
Alltid hyggelig når treffene krydres med nye moduler. I dette tilfelle Godsterminalen og særlig Arendal st. Morsomt var det også at de forskjellige stasjonene og holdeplassene lå geografisk riktig. Edited by J-I Hansen - 29 mars 2011 at 22:26 |
|
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for en flott helg!
Her er noen flere bilder:
Den nye modulen Godsterminalen
Et nytt FREMO-medlem på sin første kjøretur, under kyndig veiledning
fra Rise stasjon
Diverse gods til Bjørnlia
fra Arendal stasjon
En 26-maskin på vei fra Bjørnlia mot Nelaug
...litt for stor for stallen...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |