MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Opphørssalg!!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Opphørssalg!!!

Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Opphørssalg!!!
    Posted: 25 mars 2011 at 19:45
Hei!

Frisenfeldt i Moss har ikke ført modelljernbane i sin butikk på en del år nå, men nå holder Frisenfeldt opphørssalg i forbindelse med avvikling av butikken. I den anledning tømmes lageret, og således havner noe 'eldre' mj-utstyr ut på salg i butikken. Med 'eldre' mener jeg ikke gammelt, men for eksempel utgåtte Roco-modeller av diverse norske godsvogner og én rødbrun Nohab, i tillegg til diverse andre modeller fra Fleischmann og Märklin. Lageret tømmes for mj-materiell etterhvert som hyllene i butikken tømmes.

Det gjelder nok å kjenne sin besøkelsestid her, for opphørssalget varer KUN inntill han har funnet en kjøper/leietaker butikklokalet; da vil alt salg umiddelbart opphøre.

Så løp og kjøp!

Jeg fikk sikret meg settet med to NSB-bunntømmingsvogner til en 'relativt overkommelig pris'.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2011 at 20:44
Hm, skal gamle Frisenfeldt legge ned? Sørgelige saker. Hang mye der når jeg var på besøk hos mormor ... husker de hadde Märklinesker i mengder, og byggesett og saker og ting. Så nå fins det ikke lenger modellbyggerforetninger i Moss, da? Eller?
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 11:36
Hei!

Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Så nå fins det ikke lenger modellbyggerforetninger i Moss, da? Eller?

Nei, det gjør dessverre ikke det lenger, med unntak av Frisenfeldt som selger unna fra lageret sitt på ubestemt tid. Det finnes faktisk ingen modellbyggerforetninger igjen i Østfold i det hele tatt, dersom man ikke tar med de som forhandler RC-utstyr. Men for oss i Moss er jo ikke veien så lang til Horten, og der finnes jo VMJI.

Ellers er jo det fleste (mj-) nettbutikkene bare ett lite tastetrykk unna.....

Edited by Roger - 26 mars 2011 at 12:29
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2011 at 18:19

Takk for tipset, Roger! Tok turen over til Moss i dag og kom hjem med et sett bunntømmingsvogner (nest siste sett), en Hbikks (flere igjen) og en Zaes tankvogn (siste). Jeg vil ikke kalle det et røverkjøp, men det var altså modeller som er utgått.

Den rødbrune NOHAB-en (fra ROCO, med fire sidedører) var der fortsatt, såvidt jeg husker priset til kr. 1900. Ellers la jeg merke til at det var igjen flere kassevogner (fortsatt ROCO) av den typen tyskerne etterlot etter krigen, L3-ett-eller-annet., altså i NSB-utgave.

Av mer kuriøse ROCO-saker kan jeg nevne at det var en haug med hakekoblinger av Fleischmann-typen, og pizzakutter-hjul for AC. Det var også diverse Roco-Line-skinner, men hvis prisen faktisk var over 30 kr. pr. stk. for rette eller buede skinnestykker, og ikke pr. pakke, tror jeg ikke de rives vekk med det første.

Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2011 at 10:59
Rocoline med ballast? Mye veksler ovs? 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2011 at 14:16
Det var triste nyheter!
Frisenfeld og en ekspeditør som het Finn(?) tidlig på 80-tallet, må nok ta mye av skylden for at jeg gjenopptok min "barndoms hobby", MJ.
Var da utstasjonert i Moss noen år og kjedet meg på hybelen. Stakk innom for å kjøpe et RC-helikopter - og kom ut med noe Lima og Fleischmann da Finn(?) mente dette var et mye bedre alternativ. - Siden har det blitt noe mer MJ ....
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2011 at 15:25

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Rocoline med ballast? Mye veksler ovs?

Noe var med ballast, men jeg tror mest var uten; jeg sjekket ikke så nøye. Jeg la merke til at bl.a. en avkoblingsskinne hadde ballast, mens jeg så noen pakker med rette og buede skinnestykker uten. Det var også noen veksler, jeg husker ikke om de var med eller uten ballast.

Det var også noen få svenske godsvogner fra ROCO.

Av materiell etter tysk/utenlandsk forbilde i H0 var det et par fireakslede, røde diesellok fra ROCO (BR 210, 215-219, 225 e.l.) og diverse vogner fra Märklin. Jeg så også noen skinner, en trafo og annet tilbehør fra Märklin. Det var diverse vogner i N- eller Z-skala; jeg tror det var N-skala fra Fleischmann. Pluss enkelte skinner i esker (veksler?) fra "kjøttmannen". Noen sett med skinner var det også, men jeg husker ikke hva det var for noe.

Edit: Jeg kom også på at jeg så noen Märklin-lok i H0 uten emballasje og tildels uten prislapp, bl.a. et BR 89 damplok (av den typen som ligner på BR80) og et NSB Di5 uten slepesko (muligens ombygd til DC, men jeg så ikke noen kontaktfjærer mot hjula heller).

Edited by TorsteinS - 27 mars 2011 at 15:36
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,045 seconds.