Filigrann stige i messing |
Post Reply |
Author | |
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 februar 2011 at 23:31 |
Hei
Er det noen som vet om en produsent som selger en filigrann stige, gjerne etset ut i messing e.l., av den typen / størrelsen som brukes opp på tanken på tankvogner?
Disse stigene er gjerne satt sammen av flat stålprofil på høykant, med rund eller flat stål sveiset i mellom som stigetrinn. Det hele blir i modell veldig tynt og vanskelig å lodde sammen.
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
kan en El13/El11 stige gå? Eller en Di3 stige?
Har slike i etset messing om du trenger
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Svein
De er kanskje litt smale?
Jeg har målt litt på bilder og modeller, og det ser ut som stigene på tankvognene er ca. 5 mm i H0.
Prøver gjerne en El 11/El 13/Di 3 stige hvis de er i nærheten eller ikke noe bedre dukker opp.
|
|
Asgeir
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Muligens du finner noe hos utstyrsleverandører til modellbåter. Ser hvertfall ut som Norwegian Modellers på Sem har en leider på 6x250mm: http://www.modellers.com/Search.aspx?q=leider
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Asgeir
Post Options
Thanks(0)
|
Interessant tips!
Takk, skal sjekkes
|
|
Asgeir
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har brukt et etset messingrekkverk fra Brawa i N-skala. Der klipper jeg bort hver 2. spile som gir passe trinnavstand. Disse er ca. 10 cm. lange og relativt billige.
|
|
Asgeir
Post Options
Thanks(0)
|
Brawa rekkverkene har jeg ikke klart å lokalisere på deres nye hjemmeside, men skal ta en titt i en slik trykt katalog......
Billing Boats har stiger i rett dimensjon, men er muligens litt grovt utført.
Prøve er bestilt fra Øgrey Hobby, så får vi se.
Takk for innspill. Hvis flere har forslag er det bare å fyre løs.
|
|
Asgeir
|
Bob P
Viderekommen Joined: 30 mai 2008 Location: France Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bob P
Viderekommen Joined: 30 mai 2008 Location: France Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Asgeir
Post Options
Thanks(0)
|
That is probably the nicest ladder for a tank wagon I have ever seen!
I dont understand a squat of french, but these guys know their business.
Thanks for the link bob p
|
|
Asgeir
|
Asgeir
Post Options
Thanks(0)
|
Prøvebestillingen av stiger til båter var som fryktet ikke spesielt filigranne.
Mottok etter kun 2 dager Billing Boats stiger fra Øgrey Hobby.
De har forsåvidt korrekte mål, men er alt for grovt utførte.
Disse får bli del av en skrotlast!
Har sendt forespørsel til AMF87 i Frankrike, som jeg venter spent på.
I tillegg fant jeg i mitt arkiv en katalog fra Scale Link i England. Nok en forespørsel er sendt.
|
|
Asgeir
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja du får si ifra om du må nøye deg med en El11/13,Di3 stige da:) |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |