Diverse 2011-nyheter |
Post Reply | Page 123> |
Author | ||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 desember 2010 at 06:31 |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
Hornby sine 2011-nyheter.
|
||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
2011 ser også ut til å bli året hvor det satses tyngre i 0-skala enn tidligere. - Også fra de produsentene som tidligere ikke har produsert noe i 0-skala:
Her er forøvrig Brawa sine øvrige 2011-nyheter listet opp:
|
||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pikos nyheter for 2011 finnes her.
HectorRail lok i G-skala og Green Cargo Re i H0 er blant årets nyheter.
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kanskje ikke en 2011-nyhet da de første modeller allerede er på vei?
Her er et meget godt utgangspunkt for å få seg en El15 som burde være aktuell både i NSB-versjoner og HectorRail?
Prisen vil også være mye hyggeligere enn NMJ´s Superline-versjoner? Dette rumenske loket er utviklet av ASEA på samme basis som El15.
|
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har fått melding om at Märklin kommer med hele 2 formnyheter i år!
De kommer med DB BR042 Öl med nybyggkjele i et par utgaver med og uten lyd - og også for likestrøm.
Loket utstyres med klokkeankermotor (da det ser ut til at Märklin går bort fra SDS-motoren?)
Videre meldes det at det kommer en nyutviklet DB BR216 "Vorserie" - også kalt "Lollo" (etter den italienske skuespillerinne Gina Lollobrigida som er kjent for sine store "fordeler")
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
37926 BR042 uten lyd
37740 BR216 Lollo
Lokene kommer og i trix utgave...sies det
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Arnold kommer med CE119 og Petersons BR 185 http://www.hornby.de/ftp/Arnold_Neuheiten_2011.pdf
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
RuneH
Veteran Joined: 04 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 285 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dersom CargoNets CE 119 kommer som ferdigmodell i N-skala kan det ikke anses som noe annet enn en sensasjon for norsk N-skala!
Korker vil bli sprettet når (for sikkerhets skyld jeg slenger på en hvis...) den tid kommer!
|
||
Mvh
Rune H |
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg trodde det var NMJ som skulle komme med disse lokene, men det ser ut til at disse modellene kommer fra A.C.M.E ?. |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Eller at begge to lager modellen? Uansett hvor stor er sjangsen for at NMJ lager topline EL15 da? Eller må vi ty til ombygging? (noe som jeg igrunnen hatt satt mest pris på)
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Både NMJ og ACME satser sterkt på det samme markedet, og de ser ut til å få tildels sammenfallende produktlinjer. NMJ kom vel først på markedet med vognene, men det kan se ut som ACME blir først med lokene. |
||
Truls Slevigen
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
ROCO 2011
68664 E-Lok Rc 6 rot/grau AC 224,00 €
62664 E-Lok Rc 6 rot/grau 184,00 € 72450 E-Lok Serie 242 Hectorrail 229,00 € 78450 E-Lok Serie 242 Hect. AC 269,00 € 62602 E-Lok Rc5 SJ orange 184,00 € 68602 E-Lok Rc5 SJ orange AC 224,00 € 62531 E-Lok Da Speichenr. 62532 E-Lok Da Speichenr. Sound 68532 E-Lok Da Speicher. AC-Sound 64075 Set: Reisezugw. SJ IR 2-tlg. blau 114,00 € 64343 Reisezugw. SJ IR 2.Kl. blau 57,40 € 66838 Kugelsilow. SJ "Nordwaggon" 29,40 € 66132 Set:Erzwagen LKAB 4-tlg. 119,00 € 62950 Diesellok NSB Di3 grün 199,00 € 68950 Diesellok NSB Di3 grün AC 239,00 € 62952 Diesellok NSB Di3 "G.M" 194,00 € 68952 Diesellok NSB Di3 "G.M." AC 234,00 € 68654 E-Lok NSB El 19 Cargo Net AC 249,00 € 62654 E-Lok NSB El 19 Cargo Net 209,00 € Jeco kommer med Baneservices T43 Heimdall i Ho. Edited by Wickerman - 14 januar 2011 at 00:25 |
||
A matter of life and death
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fleischmann kommer med Hector rail lok i N-skala. både analog og digitalversjon med lyd.
De kommer og med en dansk postvogn og et danskt tankvognsett i samme skala.
I H0 har fleischmann en dansk lukket godsvogn, et tankvognsett og et sett med åpne godsvogner
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fant denne i nyhetsoversikten til Modellzentrum Hildesheim: Kanskje ikke så veldig stor nyhet for Norge, jeg vet ikke om dette lokomotivet har vært her i landet, men det er jo da en Nohab diesel. |
||
Modellhilsen
Claes |
||
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei!
|
||
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
||
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har vært inne på Roco sine hjemmesider men finner ikke hvor det står at de kommer med Di3 eller noen av de andre modellene. Hvor finner dere dette?? |
||
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
http://www.modellbahnecke.de/rocon.htm :-)
|
||
MvH
Thomas Olsen |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
...vel, jeg fant det ut tidlig i høst da Roco sin reisende var innom butikken
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
A matter of life and death
|
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mht. den rumenske "El15", kan det jo være snakk om delte utviklingskostnader mellom Amintiriferroviare og NMJ? De har kanskje tenkt å dele markedet sammen med at NMJ har noen versjoner og Amintriferroviare har noen andre?
Loket er nå spredt ut over Romania´s grenser og passer sikkert sammen med NMJ´s Østeuropa-satsing på vognsiden?
Er enig at om dette er en dobbeltlansering, så "trekker nok noen i bremsene" nå!?
NMJ varslet forøvrig ikke at de skulle komme med en El 15-utgave (men det har sikkert vært planen).
Ellers er det hyggelig at Roco ser ut til å ha gjenoppdaget det skandinaviske markedet!
Vi får imidlertid se hva som kommer?
De siste år har Roco annonsert flere nyheter enn de faktisk har produsert. Jeg tror mye kommer an på forhåndsbestillinger? - Hvor mange de får etter å ha "dumpet ut" ganske nyutviklede modeller er høyst usikkert. Forhandlere som tidligere har forhhåndsbestillt og nå må selge med tap, grunnet at Roco dumper ut restlager, er sikkert ikke like motivert for å gjøre det samme i gjen?
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
TMY 101,102,103 og 105 har vært brukt i arbeidskjøring for Jernbaneværet eller vært brukt i papirtoget mellom Kristinehavn i Sverige og Rannheim(Nordlansbanen) TMY 110 har vært brukt i Tømmertog på Numedalsbanen og Randsfjordbanens øvredel. Men Tågab bruker også TMZ i stedet for 2x Nohab i blant annet Papirtoget. TMY 106 har ikke vært i Norge som jeg vet om.
TMY 103 kom i modell fra Roco. TMY(101 eller 102) kom i modell fra Heljan sammen med TMY 110. TMZ 108 finnes i Modell fra Hobbytrade. Og nå kommer altså TMY 106 Great Northern fra Roco. Marklin og Heljan har tidligere kommet med TMY 106. Edited by Wickerman - 15 januar 2011 at 00:28 |
||
A matter of life and death
|
||
jonas_sth
Viderekommen Joined: 27 desember 2010 Location: Sverige Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
PS tänk på att dessa bilder inte alltid är det som kommer till 100%
|
||
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Di3 er jo en flott nyhet
Da dukker det vel opp gammel og nydesign etter vært..
|
||
Christian L.
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Roco har tidligere kommet med Gameldesign, Di3.641 og grønn med hvit stripe, altså nr Di3.643. Det er mange Di3 varianter å lage, så listen ville bli lang hvis man skulle liste opp alle farge varianter osv. I tillegg til gammel design, hell grønn, grønn med hvis stripe, mellom design, gammel design med ny design tak og dører, ny design, Ofotbanen, jernbaneværet og innlandsbanen. Noen lok hadde stor logo i front noen liten logo, 604 hadde liten i den ene enden og stor i den andre. Og man kan forsette......
DI3 fikk på 60 tallet 2 av dørene tettet igjen, og dette på grunn av trekken fra døra. Men Nobanene i resten av Europa forsatt har 4 dører den dag i dag med unntak av et pr TMY hos Tågab i Sverige samt de Di3 lokene Innlandsbanen kjøpte fra konkursboet til Ofotbanen drift a/s. Skal man ha ny design må man ty til Heljans utgaver på bruktmarkedet, eller ty til de dyre(alt over 1000 kr er dyrt spør du meg) og dårlige Marklin utgavene med former fra 60 tallet Men har du råd og det er flere igjen så lager Collector modell på Sk,i ny design ut fra Marklins Nohab. Men jeg vet det er flere som ønsker seg Ofotbanens Di3, denne var vell den første som ble utsolgt når Heljan i sin tid laget nytt opplagt i samarbeid med NMJ. Men jeg tviler på at Roco forandrer på formen og tetter 2 dører og lager ny design. Så da må man nok ty til andre produsenter. Etter det jeg har forstått er Heljans former blitt gjort om fra 2 til 4 dørs DI3 utgave. Så da blir det nok vanskelig med Ny design fra Heljan, , bortsett fra bruktmarkedet. Den grønne roco er Di3.602. slik den så ut på 50 tallet under prøvekjøring blant annet på Nordlandsbanen. Ved prøvekjøring ute i Europa fikk den GM logo i 1954. Men fikk NSB logo i 1955. NMj/Heljan har tidligere laget Di3.602(orginal 50 tallet + museets utgave fra 2000 tallet). Og Marklin har laget et utgave også.
Vil tru den andre Roco modellen er bilde av, er 643 som de kom med tidligere? Collector modell har også laget nr varianter basert på 643 til Roco(nr 641 + 642).
Edited by Wickerman - 15 januar 2011 at 00:32 |
||
A matter of life and death
|
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha roco di3'n om den kommer i år får håpe det ikke blir for lenge å vente. siden noen sier vi kommer til å få bakoversveis av nmj nyhetene!
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mens den andre utgaven er epoke 3, dvs 60 talls utgave.
|
||
A matter of life and death
|
||
RuneH
Veteran Joined: 04 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 285 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jøje meg! Trix og Märklin kommer med CargoNet CE 119 og Green Cargo Re 14:
Edited by RuneH - 18 januar 2011 at 17:55 |
||
Mvh
Rune H |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er den med hvit stripe jeg har tenkt å kjøpe meg. om jeg kjøper den andre så er det i såfall bare på gøy. så også at en svensk mj forhandler hadde satt prisen til ca 1700 svenske korner for di3'ne som per dags dato skal tilsvare ca 1500,- noe som ikke er så gale for en NoHab! |
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
hev
Medlem i MJF Joined: 07 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sitat: Wickerman
Di3.602 er epoke 5, dvs dagens versjon som museet har. Og ikke utgaven fra 50 tallet(til info) Hei.
På bildene over av 602, viser at modellen har boggier av den oprinnelige typen (lik de danske). 602 hadde disse frem til loket ble kjøpt i 1957. Da ble boggiene skiftet til den vanlig norske utgaven. Museumsutgaven har fortsatt norske boggier.
Lurte på hva det er med modellen som gjør den museumsutgave, i dine øyne? Edited by hev - 18 januar 2011 at 20:50 |
||
Hans Egil
Norsk damp og diesel |
||
Post Reply | Page 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |