Juleanlegg 57x73 cm |
Post Reply ![]() |
Author | |
Erlend ![]() Nykommer ![]() Joined: 06 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 desember 2010 at 23:32 |
Hei, jeg har endelig realisert det lenge planlagte juleanlegget. Hovedmål har vært å få frem noen juletrær, et lite julemarked med en liten bebyggelse inkludert en kirke. Anlegget er så lite som man kan klare, dvs krappeste Fleishmannkurve. Her kan man kun kjøre med korte vogner. Er det noen som har erfaringer med snø på tak. Jeg har kjøpt en pakke med "vinter" fra Faller, men den overbeviser ikke helt. Har noen gode tips å komme med?
For de som lurer så er et slikt anlegg overraskende rask å lage bare man har satt sammen husene. Det er brukt en enkel plate, litt isopor som er kuttet til for landskap. Deretter er det hele sparklet med sparkel som var til overs fra husoppussing. Hvit lettsparkel er snø. Anlegget er ikke ferdig, det skal mere liv inn i form av mennesker og boder etc. men det er noe man kan pusle med etterhvert. Jeg skal også prøve meg på glitresnø i form av glass fra nevnte Fallerpakke. |
|
Mvh Erlend
|
|
![]() |
|
Morten M ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beste tipset mitt er å ta en tur til Trondhjemsveien 84 i helgen, der er det et småsnasent innslag av norsk senvinter...
Det erikke noe midtvinters/Julelandskap, med masser av kritthvit sne; men gjengir godt en vinter i krampetrekninger i protest mot vårsolen.
MVH
Morten M
|
|
![]() |
|
Øyvind Ø. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Dette ser jo meget bra ut.
![]() Det kan strøs litt "glitter" oppå sparkelen for den størkner helt.
Det er istapper å få kjøpt, eller disse kan lages av blank silicon som strekkes til rett tykkelse.
øyvind
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
![]() |
|
Erlend ![]() Nykommer ![]() Joined: 06 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Hei, takk for tips
![]() |
|
Mvh Erlend
|
|
![]() |
|
Hei, det kom et snøvær over anlegget like før jul. Deretter så kom innbyggerne endelig ut for å handle på julemarkedet. Hvit sparkel + glitter fungerte greit for de som vil prøve
![]() Mvh Erlend
|
|
Mvh Erlend
|
|
![]() |
|
Øyvind Ø. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Kjempeflott juleanlegg det der. |
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |