Hobbymesse i Horten |
Post Reply |
Author | |
marklintog
Veteran Joined: 15 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 september 2010 at 19:19 |
Noen som vet hvor mye koster å komme inn på Hobbymessen i Horten til helgen ?
|
|
Roarj
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 42 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Ikke vet jeg hva det koster, info om messen er dårlig. De burde jo i det minste legge ut en liste over utstillere/handlere som er tilstede på messen. Vil tro at de fleste gjerne vil vite dette, slik en kan vurdere om det er noen hensikt i å ta turen til Horten.
Roarj
Hvaler
|
|
Roarj
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg vet iallefall at Skala Design, Alvalia, Hobby-Train og Togbutikken kommer
|
|
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
...og blir nok bra med bruktsalg - fikk ikke plass for salg av litt småtteri, for der var det fullt...
MM |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bortsett fra det så sendte jeg en mail til mange i både styret og messekomiteen i Horten mj-klubb tirsdag formidag og påpekte at det var stor etterspørsel etter informasjon om messen på Nett. Det er dessverre hovedsaklig pensjonister og de som nærmer seg pensjonsalderen (50+) igjen i klubben, og ingen med spesiellt mye web-kompetanse, pluss at nettforaene av enkelte i klubben omtales som en ren samlingsplass for kranglefanter og kverulanter så det er ikke mange av dem som er representert her. Men formannen i klubben er hvertfall registrert bruker her så jeg håpet han i det minste kunne skrive et innlegg her og presentere messen. Og som jeg avsluttet mailen med: Om ingen føler at de har nok teknisk kompetanse til engang å skrive et innlegg her så vær så snill og send meg en mail med oversikt over utstillere og opplevelser så skal jeg skrive innlegget selv... Foreløpig har det gått 36 timer uten at noen fra klubbledelsen har fulgt oppfordringen.
Men det lille jeg vet gjennom å ha lest avisartikler i lokalavisa og pratet med noen medlemmer er at det skal være en stor sandkasse inne i hallen for kjøring av fjernstyrte biler og gravemaskiner. Av anlegg blir det så vidt jeg har fått med meg to BEMO H0m anlegg fra Knut Pedersen; det ene er hans private og det andre så vidt jeg har forstått ett han bygger på opdprag for kunde. Det kommer ett anlegg fra Gert. Kjenner ikke skalaen, men mistenker at det og er H0m?
0"Norway skal stille med noe 0-skala moduler (Jeg regner med den Hovlandske spaghettifaktoren blir stor der), og arrangørklubben har tørket støv av sitt amerikanske modulanlegg og skal vistnok sette opp 10-12 meter av dette som et skifteanlegg.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Glemme VMJI? Hvordan er det mulig da... Jeg ser frem til min første messe på fryktelig mange år, og denne gangen skal jeg stå på innsiden av salgsbordene til og med
|
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje ikke så rart at de holder seg unna...
|
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva er infoen om messa? Hvor, når osv??
|
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
På MJF"s forside ligger det oversikt over messer - også Hortensmessen. Der finner du dato/klokkeslett/telefonnr. til messearrangøren og epostadressen. Jeg TROR prisen er 60 kroner for voksne. Disse "pensjonistene" tar ikke så høye priser. Er du så ung at billetten representerer et for kraftig innhogg i ukepengene går det kanskje tilogmed an å ta en prat med bestefedrene i billett-inngangen. Lykke til!
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
, og klubben omtaler jo og sitt nye lokale som er under oppussing for et "teknologisk eldresenter" og en plass "de kan bli gamle i".
Men nok om det... Jeg får bare krysse fingrene for at bladannonsene og den lokale markedsføringen (som hvertfall var veldig flott med et stort stykke med mange bilder i lokalavisa her om dagen) sørger for flest mulig besøkende til messen slik at klubben får et overskudd til "eldresenteret" sitt og at forhandlerene og de andre utstillerene som er påmeldt får "lønn for strevet" både i kassaapparater og i form av positive tilbakemeldinger fra publikum på de flotte modellene som blir å se.
|
|
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Går det an å få et tips fra lokalkjente om hvor/hvordan man enklest parkerer? Jeg har tenkt meg innom og kommer med Bastøferga litt utpå dagen, og fergekaia er vel ikke så langt unna, så vidt jeg har skjønt?
|
|
Svein S
|
|
eika
Post Options
Thanks(0)
|
Det ligger en parkeringsplass rett utenfor hallen, og om det er som forrige messe så benytter man og en grusplass 100 meter lengre bortenfor hallen til parkering. Midt mellom fergekaia og hallen ligger det og en parkeringsplass (med avgift). Dette blir i nedkant av parken hvor hallen ligger, på sjødsiden og 5 minutter fra hallen til fots.
Mvh
Eirik
|
|
|
|
Mr. Karlsen
Veteran Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Svein: Parker isåfall bilen i Moss og spar hundrelapper..... Koselig å gå fra ferjekaia i Horten til messebygningen også. :-)
|
|
EivindPT
Medlem i MJF Joined: 15 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan noen si meg hva hallen heter og sånn ca. hvor den ligger.
|
|
EivindPT
|
|
GeorgII
Medlem i MJF Joined: 30 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette har dessverre gått meg hus forbi. Jeg skulle gjerne vært der, men har ikke oppfattet at det er noen messe før jeg leste denne tråden idag. Nå er det allerede lagt andre planer
|
|
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
|
|
smholt
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
|
Om en søker på Hortenshallen(navn funnet i messeoversikten på mjf.no) på Gule sider får en opp følgende adresse:
Hortenshallen, Strandpromenaden 29, 3183 Horten
Stedet kan en jo finne f.eks. via karttjenesten på Google:
Et bilde sier mer enn tusen ord: StreetView fra Google
|
|
E L K
Medlem i MJF Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
Post Options
Thanks(0)
|
DETTE BLIR GØY Å SE ALLE MODULENE VI GLEDER OSS
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
ELK: hvorfor skriver du med STORE bokstaver hele tiden?
Jeg skal vell ikke snakke så høyt om det, da jeg brukte kun store bokstaver før |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Det er ganske ironisk, egentlig; - At det forumet man ikke vil benytte, er det som i størst grad har bidratt til markedsføringen av messen overfor det norske mj-miljøet, til fordel for arrangøren og derved de som ikke vil benytte seg av forumet. -Og det til tross for at de tydligvis ikke har tatt noe initiativ til det selv.
Jeg anser meg selv som godt informert, men har ikke lest om denne messen noe annet sted (!). Uansett; Jeg tar meg en tur på søndag.
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uten å ha sagt noe om markedsføringen forøvrig, så kan jeg opplyse at messen har en halv sides annonse i MJ-bladet nr 2 - og er også oppført i kalenderen i samme nummer. |
|
Truls Slevigen
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
I tillegg har også messen stått oppført i kalenderen i M&E.....
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her er noen bilder.
Ille tøft med store tunge tog! Gutta her har uten tvil de tøffeste togene. Nå må de bare se å få laget litt landskap. ;) NiM - eller står det RiM? Bemo-anlegget til Knut Pedersen Bemo-anlegget til Knut Pedersen Bemo-anlegget til Knut Pedersen Bemo-anlegget til Knut Pedersen Bemo-anlegget til Knut Pedersen Bemo-anlegget til Knut Pedersen Dette anlegget bygger Knut Pedersen på oppdrag for en kunde. Sandkasse for voksne gutter med stor lommebok. G-skala fra Profiler i Norge. Artig med norske smalsporvogner også. Denne er fra Setesdalsbanen. Thamshavnbaneloket i G-skala. |
|
steppen
Veteran Joined: 30 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for bildene, heine!
|
|
Mvh Stein
|
|
Heine Pedersen
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er Per Hovland sine moduler? Ser ikke ut som Eivind sin stasjon. Nye? Eller har han bare veldig mange. De hvar i hvertfall ikke med på vårslæppet i trondheim.
|
|
Heine Pedersen
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror omtrent halvparten av de er Pål Prangerød sine.
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ingen av de er Eivinds, nei.
|
|
Svein S
|
|
EivindPT
Medlem i MJF Joined: 15 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mine moduler befant seg trygt plassert i Trondheim Øystein. Som Heine skriver er modulene ca. 50/50 mellom Peer og Paal.
|
|
EivindPT
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |