Ny Marklin Mobile Station |
Post Reply |
Author | ||
Mr. Karlsen
Veteran Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 september 2010 at 19:40 |
|
Jeg har i kveld gått til anskaffelse av en ny mobile station da den forrige fikk nok en kveld, og begravde seg selv. Marklin har utviklet en ny verisjon av Mobile Station, som ikke har fått altfor mye skryt i siste verisjon av "Tåg". Samme det, en kjørecomputer trenger jeg til mitt lille rundbaneanlegg.. Har vel en 13 - 15 likestrømslok som har blitt bygget om til vekselstrøm, og med den nye computeren er det mulig å endre lokadresser på lokene. - BINGO Marklin!
Dette prøver jeg meg på, fungerer kjempefint selvom det er litt småforvirrende.. Så etter å ha endret lokadressen på f. eks Di. 3 623 fra 3 til 23 fungerer denne fint. Så legger jeg på Di. 4 651, nå begynner feilmeldingene å komme.. Loket har lik adresse med NoHABen, selvom den ikke har det. Begge lok kjører på samme adresse og greier..
Noen flere som har gått til anskaffelse / erfaring med denne nye kjørecomputeren som kan dele sine opplevelser?
|
||
Amatøren
Viderekommen Joined: 11 mars 2010 Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har to stykk. Litt merkelig fenomen: Den logger inn mfx decoder en gang i mellom som jeg ikke har! Som et fjerde lok. Har kun tre lok.... kan jo være noe støy som den misforstår. Det skjer når lokene er lengst vekk på banen (tror jeg).
Hittil er det vesentlig guttene som kjører, jeg har nesten ikke kjørt med det enda. så jeg har ikke fått forsket på det enda og nå har det gått greit noen dager. Edited by Amatøren - 23 september 2010 at 20:13 |
||
2mjo
Viderekommen Joined: 24 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 47 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei, jeg sliter med det samme problemet, jeg har montert inn ESU dekodere i 3 lokomotiver, får ikke til å endre adresser. Så begynte jeg å sjekke litt rundt på nettet og fant noe som heter ESU LokProgrammer. Den kan i kjøpes hos Alvalia Modelljernbane, se på linken Digital & elektrisk deretter Programering/PC. Det kan være løsningen, den skal jeg gå til anskaffelse av. Jeg får prate litt med forhandleren på Modellmessen i Horten til helgen.
|
||
Amatøren
Viderekommen Joined: 11 mars 2010 Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er kanskje forklaringen på hvorfor jeg ikke får programmert Thomas loket. Det ser ut til å være uorginal dekoder med mod. motstand ser det ut til (brukt lok), samt at det kjører motsatt vi av de pilen angir. Husker nå at en har nevnt det med lokprogrammerer her eller på et annet forum. Den trengtes for programmering av ESU decodere. |
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Når du sier må jeg bare spørre:
- Du passer vel på at det kun står ett lok på sporet, dvs det loket du ska programmere..? |
||
Bjørn Egil
|
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hihi, det er en klassisk programmerertabbe, jeg gjorde det en gang med 10 lokomotiver på sporet så alle fikk samme adresse
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Mr. Karlsen
Veteran Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Joa, naturligsvis.. Ser ut til at jeg har fått til detta ikveld etter mye fikling, bruksavisningen som fulgte med var ikke en av de beste jeg har lest.
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |