Hagejernbanedag |
Post Reply ![]() |
Author | |
jlo ![]() Viderekommen ![]() Joined: 30 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 august 2010 at 01:09 |
Jeg vil med dette invitere til hagejernbanedag i Tønsberg søndag 15. august (13-17)
Banen er under oppbygging, men en kan begynne å se hvordan den skal bli.
Banen bygges med LGB skinner og styring med Massoth. Lok og vogner fra RhB i Sveits, men også
innslag fra Tysk jernbane.
Tre firmaer vil også komme, Living Steam, Profiler i Norge og Vestfold Modelljernbane Import.
Det vil være mulig å kjøpe mat og drikke.
adr: Grevinneveien 78. i Presterødåsen 2-3 km fra Tønsberg sentrum retning Åsgårdstrand. Det går få busser dit på søndager, men rute 111 går 12.42 og 14.42 med stopp på Presterød (ca 5min fra busstasjon) Kommer du i bil så følg anvisning for parkering.
Hjertelig velkommen !
jlo
|
|
![]() |
|
Hagen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 05 februar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 164 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må jeg prøve å få med meg
![]() |
|
Size does matter
Rune Hagen Kongsberg |
|
![]() |
|
Morten M ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Så nær; men akk så fjern....! Tusen takk for superflott invitasjon. Dette hadde vært hyggelig og interessant; men sitter nok fast på og rundt Jarlsberg den dagen - det er jo flystevne der :-/ Håper du inspireres til å gjenta det.
MM |
|
![]() |
|
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
Jeg kommer.
![]() |
|
![]() |
|
Gunnar Larsen ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 14 |
Jeg regner med å ta en tur. I sommer har jeg lagt ut et LGB startsett i hagen, og nå trenger jeg flere skinner
![]() Kommer Vestfold modelljernbaneimport til å stille med skinner, startsett osv fra LGB?
|
|
Mvh
Gunnar Larsen |
|
![]() |
|
Hagen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 05 februar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 164 |
Jeg kommer.
Hadde vært fint om VMJI hadde med noen LGB hjulsett for salg. Mangler noen eikehjul. Er det lov å ta med "det kule nye loket"? ![]() Edited by Hagen - 10 august 2010 at 12:10 |
|
Size does matter
Rune Hagen Kongsberg |
|
![]() |
|
vmji.no ![]() Kommersielle aktører ![]() Joined: 06 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 110 |
Hei!
Vi tar med et utvalg av våre produkter, og lytter naturligvis til ønskene i tråden her
![]() Det eneste som vel dessverre med 99% sansnynlighet ikke blir med er LGB startsett da fabrikken ikke har klart å produsere/levere slike hittil i år.
![]() Vennlig hilsen
Vestfold Modelljernbane Import
|
|
![]() |
|
Tusen takk til Jørund for en kjempeflott dag
![]() |
|
Size does matter
Rune Hagen Kongsberg |
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Stor takk til Jørund ! Jeg storkoste meg i sommersola, sammen med annet godtfolk |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
jlo ![]() Viderekommen ![]() Joined: 30 august 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Tusen takk til alle som kom innom på søndag. Det var en stor ære å ha så mange celebre gjester.
Jeg vil også takke for gode råd og tips som jeg fikk. Det er vel litt av poenget, når mange møtes sånn
så kommer idéene fram. Jeg har fått masse inspirasjon til å jobbe videre og også lage nytt treff om en passe stund.
jlo
|
|
![]() |
|
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
Takk for at vi fikk komme!
Her er noen bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kona var mest fascinert av fiskene til Jørund. Så nå blir det akvarium i hagen også... ![]() |
|
![]() |
|
jsalve ![]() Viderekommen ![]() Joined: 21 juli 2010 Location: norge Status: Offline Points: 59 |
Hei!
Jeg har forsøkt flere ganger å laste inn bilder i dette Forumet uten hell. Ser at Webmaster sier noe om at dette er vanskelig. Har du noen gode tips for dette Heine, i og med at du har fått lagt ut bilder fra det hyggelige arrangementet vi var på i Tønsberg.
Hilsen Jan S.
|
|
![]() |
|
Jeg laster opp på egen hjemmeside og bare linker de inn her. Bruker ikke bildeopplastingen her. Så hvis du klarer å laste de opp et annet sted, kan du vise de her.
Mvh Heine |
|
![]() |
|
jsalve ![]() Viderekommen ![]() Joined: 21 juli 2010 Location: norge Status: Offline Points: 59 |
Takk for tipset
![]() Da får jeg håpe webmaster finner en løsning så det er mulig å dele den visuelle biten av innleggene snart.
Hilsen Jan S.
|
|
![]() |
|
Ja, vi får håpe det. Venter i spenning på å få se bilder fra hagen din.
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |