Lage reklameplakater |
Post Reply |
Author | ||
marklintog
Veteran Joined: 15 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 mai 2010 at 14:45 |
|
Hei er det noen som har tips om hvordan kan lage reklamplakater jeg ønsker å feste på hus ? Er det bare printe ut fra pcen klippe og lime fast det jeg ønsker eller går det ann lage dette på en fancy måte ?
|
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
du kan lage de som dekaler og da, men jeg er ikke helt sikker på hvordan du skal klare det da jeg ikke har lagrt dekaler før
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
DagfinRognstad
Medlem i MJF Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
"Det enkle er ofte det beste..."
Jeg tror det blir helt fint å printe plakatene i skala på et vanlig papir og klippe og lime. Utfordringen er vel kanskje å lage rammer og eventuelt illudere glass foran hvis du skal ha det. Ellers limes vel ofte slike plakater med nettopp plakatlim - ikke er de like slette og fint limt bestandig heller, så her mener jeg du har rom for å "mislykkes" litt og likevel få det til å se riktig ut.
|
||
Dagfinn Rognstad
|
||
merete_np
Nykommer Joined: 22 oktober 2007 Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er en god ide at sprae printet med klar lak inden det limes på væggen. Derved undgår man at farven løber ud fordi limen gør den våd.
|
||
M.v.h. Merete N-P
|
||
Steen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
NoBrainer
Nykommer Joined: 19 juni 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hva med sånn klistremerke ark fra clas?
Da de er litt tykkere? |
||
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Lasse Prenting |
||
martinth
Nykommer Joined: 30 oktober 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vet Norwegian modellers har dekal ark som er til og printe selv, men kvaliteten og tykkelsen er jeg usikker på. www.modellers.com. Jeg ville brukt det tynnt fotopapir og printet på, å sprayet de med fixativ for og matte de ned litt. Det blir ofte litt falskt vis det er for blankt dermed fixsativ,en.
|
||
Ole Martin Thorvaldsen.
|
||
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du kan prøve å printe ut plakatene på fotopapir. Da kan du velge om du skal ha matt, halvmatt eller blank overflate. Det blir veldig bra.
|
||
Modellhilsen
Claes |
||
erakt
Medlem i MJF Joined: 13 mars 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 108 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gjorde det samme selv når jeg bygde anlegg, tok bilder på museer, krøderbanen, teknisk museum og andre steder som hadde gamle plakater. Dette gjorde jeg den gang det var film i kameraene og fikk det fremkalt klipte ut og hang opp plakater, resultatet ble bra. Idag med printere og digitalt utstyr vil det nok klare seg med å printe ut selv, med det papiret du vil ha, som nevnt før her enkelt og greit.
|
||
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute" |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |