MJF - modulstandard |
Post Reply |
Author | |
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 mai 2010 at 15:10 |
Satt og mimrett litt om modulstandarer, og da husket jeg på at det var noe som hette for:
MJF - modulstandard.
Jeg prøvde og lete opp den byggemanualen, men den fant jeg ikke..
Er den borte for godt
Eller er det noen som vet hvor den ligger
|
|
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Med denne forespørselen satte du i gang litt "mimring" hos undertegnede også, da jeg i søken på et svar til deg kom over en ikke helt ukjent modul-debatt fra sommeren år 2000.
Etter den debatten ble MjFs modulstandard etterhvert fjernet fra hjemmesiden, men Horten-, Drammen- og Bergen modelljernbaneklubb hadde jo modulstandarder basert på den til MjF. Med unntak av det skjulte retursporet er vel modulstandarden til Bergen (pdf) relativt lik den til MjF.
Jeg legger også til Haugalands modulstandard, som kunne kobbles til MjFs.
Skal du lage MjF-moduler??
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Njei, blir nok ikke MJF moduler på meg.
Men jeg tenkte og skrive ut manualen, sånn at man på "gammle dager " kunne sitte og mimre på hva som fantes av modul standarer på 80, 90 og tidlig 2000 talet.
Har de andre men ikke MJF sin.
Var det sånn at den var med i dette inleget. http://www2.dmmh.no/~ses/mjs/MJSIX30.HTM
I såfall så fant jeg det ikke sånn i farten ..
|
|
Mvh
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Såkalt sofa-modellbygging
|
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
Tåge
Post Options
Thanks(0)
|
Nja, noe sånt ja .... Har så mange ting på gang, så jeg får aldri startet på noe.
Men jeg lever i håpet, om at det en gang, en gang i en fjern fremtid skal bli noe
|
|
Mvh
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |