Opp av skuffen, ut i sola! |
Post Reply |
Author | |
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 mai 2010 at 18:55 |
For å få opp moralen har jeg startet en offensiv for å avslutte noen gamle synder som samler støv i skuffene.
Dette er et McKenzie hvitmetall byggesett som har blitt "pimpad" med en enkel førerhytte av egen tilvirkning: Ingen spesielle teknikker ble benyttet, men ekshaustrøret ble etter min menng såpass vellykket at jeg tar med oppskriften. 1. Bøy til en messingstang, svert denne. 2. Mal den med en matt mørk rødbrun Humbrolfarge, jeg benyttet Matt 70. 3. Før malingen er tørr, "dytt" pigmentpulver inn i malingen. Jeg benyttet MIG´s pigmenter. Først "Regular rust" etterfulgt av "Old rust" og til slutt "Smoke black" på enden. Thats it. Men den er ikke helt ferdig ennå, en drivstoff tønne bak og en verktøykasse foran skal på plass. Jeg ser også at plasseringen av eksosrøret er uheldig. Jeg kommer til å lage ett nytt rør som ikke slutter omtrent i det høyre øret til maskinføreren... |
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow!
Meget overbevisende eksosrør, noe av det beste jeg har sett
|
|
Henning L
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1112 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uhm ...
Har man ikke en Fordson fra McKenzie liggende selv, mon tro ... Jeg kan imidlertid ikke love at den ender opp like nymalt som Håvard sin! (En rusthaug er nok mer sannsynlig.) Eventuelt så ender den opp i esken sin.
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå er denne veiskrapa i 0-skala (1:48) offisiellt ferdig.
Har til og med levert artikkel til Smalsparigt (Som navnet sier liker de slike greier som ikke så mange pusler med...) Siden sist er det montert verktøykasse, drivstofftønne og nytt eksosrør. Det gamle eksosrøret sluttet omtrent rett i høyre øre på maskinføreren, og selv om ikke HMS var så stort på 30-tallet tror jeg det ville blitt klager på den løsningen! Litt mere smussing over hele maskina, "krom" i lyktenes reflektorer rundet av det hele. Edited by Håvard H - 11 mai 2010 at 23:08 |
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mesterbyggernes forening har fått et nytt medlem.
|
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt fantastisk! Og for en patina
|
|
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
|
Æ e bare søkkimponert, Håvard!
|
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Der har vel Håvard vært medlem i mange år allerede. Edited by trulss - 12 mai 2010 at 17:10 |
|
Truls Slevigen
|
|
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Utrolig bra arbeid
Kjekt å få "oppskrift" på smusseteknikk, slik at vi amatører lærer noen triks.
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |