Trenger 0,4mm bor - leverandør i Oslo |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 april 2010 at 11:33 |
Jeg er midt inne i et prosjekt der jeg bygger om gjensatte tyske vogner til norsk drakt på 50-60 tallet. Her skal det blandt annet settes in håndtak i 0,3mm nysølv i 0,4mm hull og jeg har brukket mitt siste 0,4mm bor!!
Jeg har bestillt verktøy fra UK, men prøver å finne en leverandør i Oslo som kan gjøre meg i stand til å bore videre i dag. En ringerunde til Amundsen, NMJ og alle Hobbylandbutikkene har gitt negativt resultat. NMJ hadde riktignok et Tamya sett (0,3-0,7mm), men jeg kjøper ikke flere bor av samme størrelse som jeg har mange av fra før, bare for å erstatte et 0,4mm bor. Jeg trenger vel også fler fordi jeg nok står i fare for å brekke boret igjen. En Jernia butikk i Trondheimsveien som også har slike bor i pakker på 10stk 0,4mm, var tomme.
Noen som har ideer om hvor i Oslo det er mulig å oppdrive noen 0,4mm bor før stengetid i dag?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prøv Max Johansons Eftf. AS i Storgta. Selger verktøy til gullsmeder og urmakere.
Tlf: 24149770 |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hjertlig takk for raskt svar, Håvard. De har desverre ikke mindre enn 0,5mm bor, men blir trolig en kilde for verktøy i fremtiden.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ser for øvrig at jeg har spurt om dette før:
her var det mange gode svar med relevans til messing og lodding, men som kanskje ikke passer like bra til plast. Resultatet den gang var innkjøp av et par sett med Tamya bor, der jeg altså nå mangler 0,4mm i begge sett.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er tom dessverre, men normalt har jeg Weinert-bor enkeltvis på lager.
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du forsøkt en større byggevareforretning. Jeg mener at Byggmakker i Sarpsborg hadde 0,4 mm bor i Industriavdelingen for et par år siden.
(Det kan ha vært tilfeldig at de hadde akkurat så små bor da, men det koster jo ikke å spørre.) |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg stikker trolig innom Maxbo på Vækerø etter jobb. De svarer ikke på tlf og jeg avventer svar på mail om de har slike bor på lager.
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sjekk din nærmeste TOOLS forhandler. TOOLS Løvold her i Bodø har bor helt ned i 0.3 mm. JULA har et sett med bor fra 0.3 til 1.2 (trur jeg) med 0.5 mm mellom alle! |
|
Modellhilsen
Claes |
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan virke som du har en forretningsidé der, Claes! Postordre fra Bodø..
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, for det ser ikke ut til at Tools har en detaljist her i Oslo (c;
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg kjøpte bor hos AS Nor-Swiss på Ryen. De er ikke en vanlig butikk, men de solgte kontant når jeg var innom i januar.
Kai
|
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja, da har du nok ikke letet nok. Fant 2 forhandlere i Oslo: TOOLS Industri-Fokus AS, Alf Bjerckes vei 14, 0582 Oslo Sjekk tools.no |
|
Modellhilsen
Claes |
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
elfa har slike bor, nmj selger også
|
|
Morten Jacobsen
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |