Viessmand commander |
Post Reply |
Author | |
nyhobby
Nykommer Joined: 27 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 mars 2010 at 21:20 |
Hei.
jeg har anskaftet en Viessmand Commander digital for styring av mitt Maerklin tog.
Står fast i noen oppkopplinger for at den skal virke helt .
Er det noen som har noe kjennskap til denne dingsen ? ?
MVH
Nyhobby Kolbjørn
|
|
Arne Lie
Medlem i MJF Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fint om du kan være mer konkret om hva som er problemet
Gjlder det f eks oppkobling eller innstillinger?
mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
nyhobby
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Jeg har lagt inn hele sporplanen og alle penser. Dette virker som det skal, de skifter ved berøring av displayet. 27 stk.
Men når jeg skal legg opp togveier- skal bli gul linje- det blir det ikke!
Det er vel og den tyske bruksanvisningen som ikke er på norsk, som er probelemet ?
Kjenner du til og har du denne Viessman Commander, e æ åpen for svar.
Kolbjørn
|
|
Kolbjørn
|
|
Arne Lie
Medlem i MJF Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Det ble konkret ja
Nei jeg har ikke denne sentralen selv desverre. Jeg ville fått noen til å fornorske manualen om mulig. Alternativt at vi ber noen med "togvei"kompetanse på denne sentralen å trå til med gode råd! Du kan også sjekke Viessmanns hjemmeside om det er noen kontaktmulighet til "help"-funksjonen der.
mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
nyhobby
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg sier takk så langt.
Det har vært greit om noen som leser dette har selv en Viessmann Commander i sitt anlegg,
så har jeg fått gode tips om denne.
Det er vel jeg som ikke er inne på språket og tekniske uttrykkan,
MVH
Kolbjørn
|
|
Kolbjørn
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du vært inne i kartbilde 9 i sporplaneditoren og valgt hvilke elementer som skal lyse opp når en togvei velges? (punkt 2.4.10 i brukerveiledningen)
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Nils Gullhav
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det beste er å gå til forhandleren og få en direkte forklaring.
Det er alltid mye enklere. Og du får litt mere info på kjøpet som regel. Hilsen Nils |
|
nyhobby
Post Options
Thanks(0)
|
Takker så mye for rådene. Skal prøve å studere den tyske bruksanvisningen i helga.
Jeg har litte ønske om å komme i kontakt med en som har denne digitale styringen,så kanskje det lysner litt mere i skolten på mæ.
Mvh
Kolbjørn
|
|
Kolbjørn
|
|
nyhobby
Post Options
Thanks(0)
|
Har prøvd å koble opp litt mere i helga - mellom at barne barn maser om å kjøre tog - . men det ble ikke slik som jeg trudde at Commander skulle gjøre. Så er det noen med en Viessmann commander , så kunne jeg tenke meg å komme i kontakt med personen ?
Kolbjørn
|
|
Kolbjørn
|
|
nyhobby
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for flere tips, ett var blant annet kontakt med Knut P. Har fått tilsendt eksemplarer av Modell & Elektronikk med artikler om Viessmann Commander , og der var den godt illustrert med bilder og innføring av bruken. Meget nyttig. Bladet annbefales.
Kolbjørn
|
|
Kolbjørn
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |