prat om FREMO-Gardermotreff 2010 |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 mars 2010 at 11:27 |
jeg SKAL være med på neste fremotreff som har med gamle lok og slikt da SjT 2 skal invies i fremo snarest! (ja jeg snakker om min D-maskin)
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gardemotreffet bør være en passende anledning, Stian. Jeg regner med at du har med 2-3 gamle godsvogner med trådkobbel også?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
om jeg får tak i rimelige overnattings muligheter så, jeg kan ha med mine vogner L 37436, 2 O vogner, kansje en Om, G2. av lok er det 2 stk, Sjt 1 og 2 dsb d maskin og en gammeltysker.
Trenger malen for fraktkort og! send til stianjar hotmail.com om du har den |
|
Mvh stian |
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den ligger her på linken. http://www.fremo-norge.org/byggetips/vognkort
Takk for en flott helg vi hadde i Arendal. |
|
Eirik
|
|
kjodleiken
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kommer an på hva du tenker på når du sier rimelig. Gardermoen Airport Hotel har rom med frokost til 745 pr natt. Dette hotellet ligger bare en kort gåtur fra Flysamlingen hvor Gardermotreffet arrangeres. |
|
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
tja litt dyrt for min del.....
|
|
Mvh stian |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du råd til en D-maskin med lyd, så har du råd . Kjøp en billigreise med fly tur/retur er den enkleste måten å komme over fjellet, med mindre du får tak i miniprisbilletter. Edited by MY1201 - 16 mars 2010 at 21:28 |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
NSB har tilbud på togbilletter nå, 299,- og 399,-
Forresten rom for gjester på treffet og? = ) |
|
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Gidder ikke betale i dyre dommer for hotel. da står jeg over, må da finnes noe billigere alterativer eller er jeg helt på jorde?
|
|
Mvh stian |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du får ta med deg soveposen og overnatte på en benk på flyplassen da...
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Evt vente til et annet treff
Når det blir så dyrt så finansierer det jo et nytt lok 400 for deltagelse, overnatting 1400, og togbiletter er vel 199 hver vei så da er det 2200,- + andre utgifter
Får vente til neste arendals treff Edited by Stian - 17 mars 2010 at 08:25 |
|
Mvh stian |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Slik snakker en ekte fanatiker
Det er nesten så jeg kan se for meg hvordan du sitter med strømregning, husleie og mobilregning i venstre hånden og en modelljernbanekatalog i høyre hånden og lurer på hva du skal bruke pengene på
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Har tænkt mig at komme flyvende ind fra syd. Overnatte i dundyner. Deltage i træffet og de overdådige måltider. Nyde den exclusive festmiddag og skylle den ned med gode norske drikkevarer. For senere at returnere til kongeriget her mod syd.
Oven i hatten får du et godt kammeratskab. Der udvekles gode ideer og erfaringer, som iøvrigt ikke koster noget. Lægger du det hele sammen, er det en meget overkommelig pris og en kjæmpe oplevelse.
Vi ses
Dan
|
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
kjodleiken
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel skrevet, Dan. Dog for min del lukter det huskjøp lang vei så jeg tviler på at jeg har anledning i år heller. |
|
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt |
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Der er en tid til alt . Så bare hav tålmodighed, så kommer det.
Mange hilsner
Dan
|
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
en ide er jo å dra sammen med en kamerat og dekke hotell 50-50
|
|
Mvh stian |
|
Dan Rasmussen
Post Options
Thanks(0)
|
That´s how to do it
Dan
|
|
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stian: Har du studentkort/ skolebevis? Ta med deg det, hvertfall om du må ta kollektivtransport.
Kjenner du noen/ har noen familievenner i Oslo du kan overnatte hos, har du det løst. Bussbillett koster kr. 75, flytoget koster kr. 85, begge priser er oppgitt pr. vei for personer under 16/ studenter/skoleelever. Har man Ruters (Oslos lokaltrafikkselskap) billetter får man rabatter på flybussen. |
|
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Begynner på Vgs til høsten, er 16 nå. Om jeg hadde fått det til å overnatte hos noen så hadde jo det vert det beste!
|
|
Mvh stian |
|
Skjalg
Viderekommen Joined: 03 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
|
Desrom du ikke har noe i mot å dele rom med andre kan du jo benytte deg av f.eks Anker Hostel i Oslo som er 200kr+.
Det tar mindre enn 10 minutter å gå til sentralstasjonen derfra. 200 kroner + 2 x 85 for tog + litt matpakke frokost så kommer du under 400 for overnatting. Lykke til. _Skjalg Edited by Skjalg - 18 mars 2010 at 07:05 |
|
_Skjalg
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |