Arendal 2010 |
Post Reply |
Author | ||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 mars 2010 at 21:09 |
|
Direksjonen i Grimstad Frolandsbanen takker herved for alle fraktoppdrag i løpet av helgen Det ble mange og tunge tak for nr.7 som hadde sine første dager i tjeneste for GFB, men den taklet både skifting og kipptogene mellom Grimstad og Gaukaas fint. Nr.2 har ikke har ikke dukket opp på direksjonens filmruller, men det er kanskje noen andre som har klart å knipse den?
Edited by Mr Bridger - 14 mars 2010 at 21:15 |
||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er også et par bilder fra den smalsporede Fyresdalsbanen:
Fyresdalsbanens motorvogn på Gaukaas. Et nygruset parti like før Sundet stasjon. |
||
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pragtfuldt! Maa det være tilladt at spørge om yderligere fotografiske illustrationer af Deres eminente seanse udi Arendal i det Herrens aar 2010?
|
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
En takk til arrangører og alle deltagere, for at dette ble nok en koselig helg i Arendal
Litt mer av GFBs materiell:
Venting ved innkjør Nelaug:
Mer smalsporet materiell:
Fra en stille periode på Froland:
|
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ekstremt lekkert! Siden jeg har en fetish for alt som har med ballastering/grusing av spor å gjøre skulle jeg gjerne visst hvem som er mester for dette. Og gjerne litt mer info om hvor den deilige grusballasten er anskaffet... Edited by Håvard H - 14 mars 2010 at 22:30 |
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Han eier en viss kjeller...
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Heh, det sier det meste.. Ser for meg veldig ut som strandsand..? Edited by PaTrond - 14 mars 2010 at 23:03 |
||
|
||
parnulf
Viderekommen Joined: 01 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for inspirerende erfaringsutvekslinger på treffet!
Ballasten består av Mile-sand (Råbjerg Mile DK) eller Knude-sand (Rudbjerg Knude DK) iblandet "original" sand fra Treungen...
Det er det jeg mener Jon Einar fortalte...
|
||
Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.
|
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vil samtidig benytte anledningen til å takke arrangørene for nok et hyggelig treff, og gratulere med det 10.! Edited by jevistad - 14 mars 2010 at 23:26 |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ta med en klype eller to til trondheim, Jon Einar! Da kan vi sammenligne og en gag for alle fastslå om chamotte er bortkastet tid: |
||
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vi i Arendalsklubben takker alle dere som var med og gjorde det 10. Arendalstreffet til en god opplevelse for alle. Og ønsker velkommen igjen om et års tid.
Her er noen inntrykk som ble festet til min minnebrikke...
Det var flere som tilbrakte en del tid med å vente på innkjør på Nelaug
Det skyldtes nok tett trafikk
Gaukås hadde mer trafikk enn normalt nå som Fyresdalsbanen har startet opp.
Omstigning på Gaukås
FB nummer 2 tar kull på Gaukås
Omlastingsrampa på Gaukås er i flittig bruk
Myrene-kippen samler vogner...
Rise i et rolig øyeblikk
Pål og Pålsrud
En oversikt over anlegget
... og fra den andre enden av lokalet
Hilsen Halvor
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det kan bemerkes at flere av omstigningene på Gaukås, kunne skje utelukkende p.g.a. personalets velvilje. Rutetidene var ikke alltid tilpasset dette.
Det kan selvfølgelig skyldes at ledelsen helst ser at den smalsporede banestubben nedlegges...
Ellers kan man konkludere med et velsmurt og hyggelig treff, med mer enn nok jobber til de ansatte. Planer om etablering av en fagforening er derfor foreløpig lagt på is.
Hvis intet uforutsett skulle inntreffe, så er jeg på plass neste år også.
Så takk til arrangørene for et vel gjennomført treff!
|
||
Min mj-pusher er VMJI.NO
|
||
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
|
Direksjonen for GFB fikk mange spørsmål i helgen om når den nye havnen planlegges anlagt. Bare denne karen her klarer å få bort det gjenstridige hinderet som står midt i sporet, vil arbeidet videre utover igangsettes!
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den der detaljen var MEGET bra!
Her ble det å holde seg hjemme pga flytting, men ble en større demper på helgen med dødsfall i nærmeste familie.
Håper alle hadde en meget hyggelig helg.
Håper det ikke er lenge til vi kan møtes til "toging" igjen...
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for nok en hyggelig helg med hobbyen fra meg også!
Her noen innblikk i minnebrikkefilmen:
Kippkjøring på Myrene
Bøylestad i gammel fin årgang
Vedopplasting hos A&V Johansen
Overlangt militærtog passerer Froland
Meget travelt på Rise i perioder
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei alle
For os som ikke kunne deltage er dette jo artig læsning.
Herligt med detaljer og godt at se udtjent DSB materiel, genbrugt på en overordentlig fornuftig måte
Jeg glæder mig til at deltage på næste træf.
Mange hilsner
Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Roar
Jo da Har desværre ikke mulighed for at deltage i hele seancen, men kommer forbi lørdag
Vi ses
Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
Mr Bridger
Post Options
Thanks(0)
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Flotte bilder! Gleder meg til jeg skal på fremo treff jeg :)
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg var aldri Txp på Rise, men moro hadde jeg det likevel
|
||
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |