Di8 som modell. |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 november 2009 at 13:35 |
|
Lars Dahl og jeg har i lengre tid jobbet litt på en Di8 modell, i første omgang fordi vi har lyst på den selv. Nå har ting kommet så langt, at vi ser at dette kanskje kunne være noe som andre også hadde lyst på? Vi satser på et byggesett i plast og messing. Der messingen kun skal limes på for å øke detaljenivået. Kunne dette være av interesse for noen?Edited by SveinR - 03 november 2009 at 13:54 |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Skala Design
Kommersielle aktører Joined: 11 juli 2006 Status: Offline Points: 140 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er selvfølgelig et produkt ifra Skala Design.
Bildet viser første prototypestøp i fra Kina med påsatte messingdeler for test.
Motoren vil mest sannsynlig være en Mashima motor med svinghjul. Roco Hjul og tannhjul.
Prisen for et byggesett på Di8 vil nok ende på 2500,- med forbehold at nok forhåndsmelder seg på til di8@skaladesign.no
Se www.skaladesign.no for mer info.
Under gitteret skjuler vifta seg.
AC utgave finnes også som en mulighet. Edited by Skala Design - 03 november 2009 at 15:04 |
||
SmåSKALA produsent av norsk materiell
|
||
Roger Andre
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den modelen er i vært fall jeg intresert i, og det skulle ikke for undre meg om det blir en go del andre også...
Men kan du fortelle litt mer om prosjekte dere tenker på...
|
||
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Noen mulighet for å få den med RP25 hjul i stedet for pizzakuttere?
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skal måle på modellen når jeg kommer hjem. Er nok NEM hjul som står på den, men har en anelse av at de var mindre. Ellers får vi teste den i Kr.sand
|
||
|
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Siden de nye NEM-normene nå er å tilpasse seg RP 25 er det vel bare å fase seg over til RP 25 jo før jo heller dersom man vil virke framtidsretta?
|
||
Svein S
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er desverre ikke vi som bestemmer det, du får klage evt til Roco.
|
||
|
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Denne vil vi selvfølgelig ha, Svein!
Det er bare å ta den med til Sørlandsby"n. Men da må vi nok endre tittelen fra traktortreff til dieseltreff....
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Åjoda Svein. Vi klager til deg vi . . . .
|
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nevnte vi at det var innredning i hytta også?
|
||
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Min bestilling e lagt inn....
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
For de som måtte føle seg usikkre på bygging, så kan det opplyses at dette ikke er et messing byggesett i som normalt kommer ifra Skala Design. Dette er helt forholdsvis enkelt byggesett. Detaljedelene limes fast, mens hoveddelene skrues fast. I korte trekk er dette delene som Di8 består av.
|
||
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gjør det ikke verre det der, Svein!!
Eg vil fortsatt ha!!
|
||
Mvh
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
||
*Henning
Medlem i MJF Joined: 01 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 33 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oj dette ser spennende ut. Ja takk.
|
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Stilig prosjekt, kunne godt tenkt meg en selv. Finnes det dekaler også (duplo og/eller søvsuper)?
Petter
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I kjent Skala Design stil, så følger alt med utenom maling. Evt sølvsuper design blir som et ekstra produkt. Dekalene vil være trykte med bærefilm, så med andre ord, dekaler av topp kvalitet.
Vinduer følger også med om noen skulle lure på dette (alle deler vises ikke på bilde)
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Edited by Ørjan - 04 november 2009 at 12:25 |
||
Mvh
||
Jolsen
Medlem i MJF Joined: 19 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
E-post sendt. Denne har vært etterlengtet! Flott innsats.
mvh John
|
||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bravo! Dette har jeg venta på! Dette er vel et "MUST" som jeg vil henge meg på:) |
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Di-8 kjører for tiden rundt i to fargeskjema, NSBs gamle gule og røde (også kalt nydesign eller Duplo) og CargoNets sølv (Sølvsuper)-
Petter
|
||
steinbp
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den vil jeg også ha!!
|
||
Stein Johannessen
NJK Kråkstad |
||
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvorfor måtte denne komme nå som jeg netopp har bestilt ny pc istedet for MJ?
|
||
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Understellet er her ferdig montert og prøvekjørt i påvente av en dekoder.
Det gjør seg med etsede stigtrinn
|
||
|
||
Frans
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 157 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er det plass til slepesko? Det er fremdeles en del som kjører 3 rail system.
Mvh, Frans
|
||
Hilsen, Frans
|
||
E L K
Medlem i MJF Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nei. Derfor bruker man en løpeboggie med slepesko, spesial laget for AC folk. Så det blir da kun trekk på en boggie med hefteringer.
|
||
|
||
Frans
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 157 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det var bra, da er jeg interessert når den kommer.
|
||
Hilsen, Frans
|
||
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser meget bra ut dette, Svein! Dere gjør en kjempejobb for MJ-miljøet i Norge!! Edited by Ørjan - 06 november 2009 at 19:02 |
||
Mvh
||
Skala Design
Post Options
Thanks(0)
|
|
Venter på ny lyddekoder og ny høytaler fra Mr. Alvalia. Den normale høytaleren får ikke plass.
|
||
|
||
Post Reply | Page 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |