Endestykke - tegninger |
Post Reply |
Author | |
MortenB
Nykommer Joined: 30 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 48 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 februar 2010 at 17:08 |
Heisann
Er det noen som har tegninger for endestykker i 1:1 skala? så jeg kan printe ut på plotter og tegne av? Lettere enn å tegne ut fra målene synes jeg :) Har prøvd å lete på FREMO-Norge sine sider men de er jo SVÆRT lite informative...
//Morten
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
De tegningene jeg fant på nettet, enten på de norske eller tyske sidene, var i pdf-format, og de kan skaleres til 1:1.
|
|
Svein S
|
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
MortenB
Post Options
Thanks(0)
|
Men denne må man vel forstørre opp selv og passe på at lengden er 500mm.... og siden selve malen ikke dekker hele bildet vil man måtte prøve seg fram. Var litt derfor jeg var på jakt etter noe som allerede var i 1:1... ikke som jeg selv må justere til korrekt størrelse..
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror 200 % blir riktig. Men det er jo ikke noe vanskelig om det ikke skulle være 200. Ta en 100 %, skriv den ut på papir, ta et mål og sammenlign med hva det burde være, så får du prosenten rett ut, sett den så inn på nytt der du skalerer for utskrift, og skriv ut på nytt.
Jeg skrev ut på papir i 1:1 og har brukt det som mal for å skjære ut, så metoden er grei, den. |
|
Svein S
|
|
ses
Post Options
Thanks(0)
|
Men det er ingen pdf, så da er den ikke så veldig lur å forstørre opp. Her er lenken til hele normsettet i pdf. Bakerst finner man alle endestykkene. FREMO 3.02 Edit 18:58: Lagt til lenke til normsettet. Edited by ses - 14 februar 2010 at 18:58 |
|
Svein S
|
|
MortenB
Post Options
Thanks(0)
|
Supert.. disse mener du skal bli bra på rundt 200% prøve meg fram i morgen da. takk for linken.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |