MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - MVA ved kjøp fra utlandet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MVA ved kjøp fra utlandet

Post Reply Post Reply
Author
Ibn Torsdab View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ibn Torsdab Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MVA ved kjøp fra utlandet
    Posted: 08 februar 2010 at 14:13
Hei,

Jeg fikk nettopp pakke med siste kjøp fra utlandet (ebay) levert med FedEx. Jeg kan ikke se at jeg har betalt noe merverdiavgift, noe jeg trodde bestemt at jeg skulle gjøre ved innførsel.

Er det noen som har erfaring med kjøp fra utlandet (og evt FedEx)? Får jeg regning for merverdiavgift i posten i ettertid, eller er dette en ren forglemmelse fra FedEx sin side?
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 14:18
Originally posted by Ibn Torsdab Ibn Torsdab wrote:

Hei,

Jeg fikk nettopp pakke med siste kjøp fra utlandet (ebay) levert med FedEx. Jeg kan ikke se at jeg har betalt noe merverdiavgift, noe jeg trodde bestemt at jeg skulle gjøre ved innførsel.

Er det noen som har erfaring med kjøp fra utlandet (og evt FedEx)? Får jeg regning for merverdiavgift i posten i ettertid, eller er dette en ren forglemmelse fra FedEx sin side?

Du bør ikke bruke pengene du har satt av til MVA på smågodt riktig ennå.
Jeg har opplevd at ting som ha kommet med FedEx har gått under MVA-radaren, men dette er uforutsigbart. Det kan dukke opp en regning i ettertid.

Back to Top
Terje Reiss View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Reiss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 14:18
Jeg har også kjøpt en del bildeler fra Amerika levert av FedEx.
De står for Moms, de er trege på å sende ut regniga  gjerne 1,5mnd
Terje Reiss
Back to Top
El Loco View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote El Loco Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 14:21
Du får nok regning i posten i ettertid, forutsatt at varenes pris utgjør mer enn kr 200,-
FedEx tar et gebyr, mener jeg betalte 80 kr sist, for fortollingen de gjør for deg. Det kan gjerne drøye litt før du får regningen, sist jeg fikk en forsendelse med FedEx kom regningen først ca 2 mnd etter levering. Men det gjorde ikke noe! Håper dette var til hjelp! Lykke til med nyanskaffelsen!
Back to Top
Ibn Torsdab View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ibn Torsdab Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 14:30
Takk for kjappe svar, alle sammen.

Jeg får tydeligvis ikke svi av momsbesparelsen, nei. Men hvis FedEx har lyst til å legge ut et par måneder, så får de gjerne gjøre det. Smile

Back to Top
Mikael Järn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mikael Järn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 15:30
Om det er Gubben det er snakk om dreier det seg vel fort om noen tusinger.Så legg dem på kaffekassa,og vent. Da får samvittigheten jobbet litt også. For det haster vel ikke med å få avgårde bistanden til Mugabe heller akkurat..?LOL
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.