MVA ved kjøp fra utlandet |
Post Reply |
Author | |
Ibn Torsdab
Nykommer Joined: 09 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 32 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 februar 2010 at 14:13 |
Hei,
Jeg fikk nettopp pakke med siste kjøp fra utlandet (ebay) levert med FedEx. Jeg kan ikke se at jeg har betalt noe merverdiavgift, noe jeg trodde bestemt at jeg skulle gjøre ved innførsel.
Er det noen som har erfaring med kjøp fra utlandet (og evt FedEx)? Får jeg regning for merverdiavgift i posten i ettertid, eller er dette en ren forglemmelse fra FedEx sin side?
|
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du bør ikke bruke pengene du har satt av til MVA på smågodt riktig ennå. Jeg har opplevd at ting som ha kommet med FedEx har gått under MVA-radaren, men dette er uforutsigbart. Det kan dukke opp en regning i ettertid. |
|
Terje Reiss
Nykommer Joined: 06 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har også kjøpt en del bildeler fra Amerika levert av FedEx.
De står for Moms, de er trege på å sende ut regniga gjerne 1,5mnd
|
|
Terje Reiss
|
|
El Loco
Viderekommen Joined: 13 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du får nok regning i posten i ettertid, forutsatt at varenes pris utgjør mer enn kr 200,-
FedEx tar et gebyr, mener jeg betalte 80 kr sist, for fortollingen de gjør for deg. Det kan gjerne drøye litt før du får regningen, sist jeg fikk en forsendelse med FedEx kom regningen først ca 2 mnd etter levering. Men det gjorde ikke noe! Håper dette var til hjelp! Lykke til med nyanskaffelsen! |
|
Ibn Torsdab
Nykommer Joined: 09 januar 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 32 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for kjappe svar, alle sammen.
Jeg får tydeligvis ikke svi av momsbesparelsen, nei. Men hvis FedEx har lyst til å legge ut et par måneder, så får de gjerne gjøre det.
|
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Om det er Gubben det er snakk om dreier det seg vel fort om noen tusinger.Så legg dem på kaffekassa,og vent. Da får samvittigheten jobbet litt også. For det haster vel ikke med å få avgårde bistanden til Mugabe heller akkurat..?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |