MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Malmbanediorama
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Malmbanediorama

Post Reply Post Reply
Author
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Malmbanediorama
    Posted: 07 februar 2010 at 23:38
Hei.Dette var noe jeg startet på idag.Ganske enkel oppbygging.Skal inn i hovedanlegget i kjelleren etterhvert.Liker å lage små miljø som ikke tar all verdens med plass. Ikke koster det all verden heller.Joda modellen var dyr nok med sine feil og mangler. Krever superspor noe jeg ikke er flink med.Dette er en FOMRAS modell.Personlig så liker jeg Roco sin Dm3 like så bra.Nok om det.Her er litt av oppbyggingen.Ganske enkelt med sundrevet skumplast fra byggern på hjørnet.Mal i vei med akrylmaling.Bare fantasien setter grensen.Woodland sitt strø er yppelig etterpå.Jeg bruker gips over disse skumbitene før malingen.Gir en ganske røff overflate.Trær da gitt.Masse trær og busker.Lag dem selv.Ikke vanskelig.mange fine løsninger på forumet.En danske hadde noen ypperlige trær.Har sett litt på han.Ligger link under landskap tror jeg.Og ja mens jeg husker det.Sando det kommer ballast.Enig i at det er alfa omega.Skal forske litt på elveleiet også.Finnes det en lur måte å lage vann på?Har tenkt på talgsmelting for rennende vann.Talg har en egen evne til å forme seg til små bølger og fosser.Mal ivei etterpå.Tiden vil vise.
orw
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2010 at 23:58
Ligger det inn feil i forumet? Ikke mulig å legge til bilde.Da ble jo artikkelen ganske så dum.
orw
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 00:04
Legg ut bildet et annet sted, og link dit. Du kanevt  låne plass hos meg hvis du vil. Send det som epost til meg, terje.storjord(at)arctictrains.com så får du tilbake en URL du kan bruke ila 5 minutter. Har en halvtime på deg før jeg slokker ned i dag

Edited by Terje Storjord - 08 februar 2010 at 00:19
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2010 at 20:56
For sein .Kanskje idag?Sender iallefall på mail til deg.
orw
Back to Top
orwold View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orwold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 21:06
Prøver med bildet igjen.
orw
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2010 at 22:49
Smile
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.