MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - NMJ BM69
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ BM69

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NMJ BM69
    Posted: 20 november 2008 at 18:48

Hei

Jeg er vel en av de som har ventet på BM69 fra NMJ. Og har gledet meg til den skulle ankomme 15/12-08... MEN NEIDA!!!Cry

Da jeg var innom sidene deres idag ser jeg at den har fått ny dato. 7/9-2009. Utsatt 1 år til.....Dead Da var skuffelsen stor. Sendte en arg mail til NMJ og ga beskjed om at min bestilling kunne slettes. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan informere oss kunder om dette her. I det minste sende ut en mail til de som har bestillt denne. Hvis man i tillegg har satt seg opp på mail varsel så burde det komme noe info...
Andre som har blitt skuffet her???

Edited by Ørjan - 20 november 2008 at 18:49
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 19:27
Hei!

Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Jeg er vel en av de som har ventet på BM69 fra NMJ. Og har gledet meg til den skulle ankomme 15/12-08... MEN NEIDA!!!Cry
Da jeg var innom sidene deres idag ser jeg at den har fått ny dato. 7/9-2009. Utsatt 1 år til.....Dead  (...) Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan informere oss kunder om dette her.

Utsatt enda lenger??? - Det er jo nesten ikke til å tro........
NMJ har jo varslet forsinkelser på denne modellen her, sist gang den 2. mars 2005 faktisk. Se link: NMJ - Beklagelse på leveringsforsinkelser

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 20:03
Uff. Fullfør det man har begynt på sier nå jeg. Thumbs%20Down
Tut, tut.
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 20:53
NEI! Nå trodde jeg du skulle skrive "Jippi, endelig har den kommet!" men neida. Synes det var merkelig lang utsettelse så tett opptil leveringsdato...
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 22:18
Hvis den skulle komme nå før jul, hadde vi garantert sett en prøvestøp først. Tror nok El 17 kommer før BM69 selv om det også tar tid.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2008 at 22:54
For dem som vil lese mer om BM69 fra NMJ, kan jo ta sats å lese denne tråden her på Norsk MJ Forum.
(NB! Tråden er på hele 20 sider.)
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 00:23
Hei!

Ser der, Kjell. - Den gamle tråden der hadde jeg nesten glemt.
Siden NMJ tydelig har gitt uttrykk for at de ikke lenger bruker NMJF som kommunikasjonskanal, samtidig som de har lovet i dette forumet (om blandt annet BM69-prosjektet):

"Å gjennomgå sine rutiner og informasjonsmetoder for å forhindre at både nåværende og fremtidige kunder skal oppleve liknende skuffelser og frustrasjon over forventningene til NMJ", velger jeg derfor å poste "fortsettelsen" i dette forum. Det er kanskje størst sjanse for at NMJ leser og eventuellt poster sine svar her. NMJ har jo tross alt bedt om at de "håper dette vil bidra til fortsatt tillit til NMJ".

I linken Kjell postet kan man lese at Knut Moe allerede den 03.03.2004 skriver: "Prosjektet har vært hemmeligholdt i en lang periode, og derfor introduserer vi med glede: (...) BM 69 A og BM 69 C" (uthevingen er foretatt av undertegnede)

Dette tyder jo på at NMJs BM69-prosjekt er langt eldre enn 3. mars 2004, og jeg lurer sålede på hvor gammelt dette prosjektet egentlig er? Dersom NMJs BM69 nå skulle ankomme den nye datoen de har presentert på sine hjemmesider, er denne modellen i hvertfall 5 og et halvt år forsinket. - Kanskje også enda lenger, siden det avhenger av hvor leng periode de hemmligholdt BM69-prosjektet før det ble introdusert.

Siden det har gått så lang tid uten at dette prosjektet har gitt det norske mj-markedet noen BM69-modeller, er det nesten så at man ikke lenger tror at det kan være tilfeldig at NMJ introduserte sin BM69-modell 03.03.2004, kun 5 dager etter at Agder Modellteknikk introduserte sin den 26.02.2004 på samme forum. Det er nesten så man også blir litt mistenksom til NMJs introduksjonsdatoer for Rocos Di3 (som skulle bli verdt å vente på) i forhold til Heljans Di3 (som Johan Møller Holst stod bak på det tidspunkt), og NMJs Type 31b i forhold til samarbeidsprosjektet Brimalm/MjFs modell av Type 31b. Er alt dette tilfeldigheter, eller en tvilsom måte å kvitte seg med potensielle konkurrenter på? Det blir liksom litt selvmotsigende når Knut Moe bruker følgende uttalelse som ett slags sannhetsvitne:

"Vi ville aldri tatt forskuddsbetaling på dette prosjektet hvis vi ikke visste at tidsskjemaet ville bli fulgt. Det burde alle vite, at vi er såpass seriøse. Så ingen vil risikere å låse pengene i flere år".

Siden NMJ i en annen tråd på dette forum (linket litt lenger opp i denne tråd) lover "å gjennomgå sine rutiner og informasjonsmetoder for å forhindre at både nåværende og fremtidige kunder skal oppleve liknende skuffelser og frustrasjon over forventningene til NMJ", samtidig som de ber om "de håper dette vil bidra til fortsatt tillit til NMJ" lurer jeg på om NMJ ikke anser dette forum med 907 registrerte medlemmer som en god informasjonskanal?

Jeg må nok erkjenne at dersom NMJ ikke snart kommer på banen her og opprettholder tilliten de ber om, er i hvertfall min tillit til NMJ i ferd med å svekkes.

Edited by Roger - 21 november 2008 at 00:23
Med vennlig hilsen

RGER
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 08:01
Betyr det at startsettet med Bergensekspressen også kan bli forsinket? Det skulle være en høstnyhet.
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 08:14
Andre som har blitt skuffet, spør Ørjan
Svaret er helt klart ja,
men ikke bare skuffet, nærmer seg heller at jeg er forbannet
Roger har en fin oppsummering av arbeidsmetodene til Finn og co
Har sendt mail og avbestilt mitt forhåndsbetalte eksemplar og bedt om tilbakeføring av pengene.
NMJ er med dette fjernet fra min liste over leverandører

MVH Espen
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 08:53
Med fare for å "hive bensin på bålet", tror jeg ikke alt er helt "sort / hvitt" i denne saken heller.
Det er på ingen måte ment å være et forsvarsskrift for NMJ som sikkert har gjordt mange feil - ikke minst på informasjonssiden!

Når det gjelder konkurransen mellom NMJ og Agder Modellteknikk har denne aldri vært reell. De 2 modellene er av tildels ulike forbilder (- det eneste de har felles er hovedtypebetegnelse - faktisk) og ment for forskjellige kjøpergrupper og til forskjellig pris (i utgangspunktet). Derfor kan jeg med min beste vilje ikke se at denne parallell-lansering skulle ha betydd noe som helst for konkurransen dem imellom?
Agder var først ute og modellene ble ikke akkurat "revet bort". - Kjøpte faktisk selv 2 sett til full pris. - Kan forsikre dere at det ikke hadde betydning for mine planer om også å kjøpe sett fra konkurrenten NMJ.
Jeg synes derfor det er for "mye prat og lite handling" fra de som kommenterer dette her på nettet. Det er fortsatt mulig å få kjøpt settene til Agder for en "meget billig penge" - det er de absolutt verd!!

For NMJ har "fadesen med BM69" preg av nærmest er farse der alt som kan gå galt - går galt. Murhys Lov er er nok ettertrykkelig bevist for NMJ?
Etter mitt ringe kjennskap, startet NMJ opp dette prosjektet for å få Lima til å lage modellen. Alle vet hva som skjedde med Lima.
Ny start, denne gang med Heljan som produsent. Mange prototyper, lav fremdrift og liten vilje til å rette feil mellom hver prototype, førte sikkert til et anstrengt forhold mellom NMJ og Heljan. Bruddet var derfor ikke en stor overraskelse. Heljan er også kjent for prosjekter som sprenger alle tidsrammer (- se f.eks. SJ Litt.F / DSB Litt. E som er også flere år forsinket).
Deretter tror jeg NMJ var "på leting" en stund etter ny produsent, før denne ble funnet i Kina? - Med de krav som NMJ setter - også til sine plastmodeller, kan jeg godt forestille meg at det skal lages en del prototyper før alt er klart for produksjon?
Nå er finanskrisen kommet for fullt. Det spørs bare hvilken innvirkning denne får på den videre fremdrift av dette prosjektet?

Det jeg fullt ut kan støtte, er at informasjonen som NMJ har gitt sine kunder om forsinkelsene er for dårlig. I stedet for å gå aktivt ut å informere når noe nytt skjer, så får man først denne informasjon når man selv spør om hva som er status.
Seriøse leverandører gjør dette aktivt og på eget initiativ - i hvert fall når kunden har forskuddsbetalt og lovet en leveringsdato.

(Rettet "trykkleifer")

Edited by Kjell H. - 21 november 2008 at 10:20
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 13:06
Når det gjelder Bergensbane settet er det på lager hos NMJ, men det er visst levert med feil kåper på El.16. Så de venter på nye fra ROCO. Settene er i salg på eBay og i andre utenlandske butikker...
Disse er de da feil på hvis man skal høre på Knut Moe. Siden de venter på nye kåper til El.16..
Frustrasjonen vokser og tilliten til NMJ synker. Jeg har heller sett andre plasser i det siste...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 14:13
Det blir jo litt urettferdig å laste NMJ for feil som en produsent de er forhandler for har ansvaret for? - De har sikkert nok å svare for selv som de har kunnet påvirke?

Jeg kan forstå at NMJ ikke vil selge settet slik det er nå fra Roco. De har lagt mye arbeid ned i å fremskaffe korrekte vogner og ønsker sikkert ikke det samlede inntrykk "ødelagt" av en slik "slurvefeil" fra Roco når det er mulig å få alt korrekt?
For min del er dette at forhandleren (NMJ) viser ansvar over for kunder og ikke selger "alt" for en hver pris. - NMJ har fått Roco til å gå med på å produsere nye korrekt lakkerte kåper - noe tyske forhandlere ikke fikk gjennomslag for!
Det at settet med feil er til salgs hos andre forhandlere (som kan "skumme fløten" av salget med å være tidlig ute), vitner om (etter min mening) det motsatte enn det inntrykk Ørjan har.
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 18:00
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Det at settet med feil er til salgs hos andre forhandlere (som kan "skumme fløten" av salget med å være tidlig ute), vitner om (etter min mening) det motsatte enn det inntrykk Ørjan har.

Kjell... Missforstå meg riktig.
Med tanke på NMJ sin stilling i dette sammarbeid, burde de jo følge opp produksjonen? Og dermed ha kontroll på slikt?
Det er bare litt frustrasjon som vil ut. Og når NMJ vil fremstå som proffe så må de jo for "pokker" kunne gjøre det og?
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 19:59
Mitt intrykk av Moe & Co. kan summeres i et ord: Perfeksjonisme. Jeg forstår det slik at de heller vil vente 10 år på en perfekt modell fremfor å selge en middelmådig en med en gang de får den på bordet. B7 vognene tok vel og ganske lang tid, men når den kom var vel folk fornøyde allikevel, eller? Så når modellen nå er utsatt en gang til kan vi vel tolke det som at man tar en ny runde for å komme enda nærmere perfeksjon (kanskje de smussede settene skulle inkludere diverse budskap risset inn i rutene, unikt for hvert vindu i hvert sett, slikt krever research vet dere )

Den som venter på noe godt venter ei for lenge sies det

Vel, jeg har ingen planer om å kjøpe Bm69, jeg regner med det ikke kommer i Nm-skala, så jeg skal ikke bruke for store ord. Når det sagt bør jeg vel og nevne at jeg føler med de som allerede har betalt for settene sine og ikke fått god nok informasjon.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 20:07
Perfeksjonismen eller ikke, å lyve og å holde kunder for narr i nesten 5 år kan på ingen måte kalles perfeksjonisme
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 20:44
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:

Når det gjelder Bergensbane settet er det på lager hos NMJ, men det er visst levert med feil kåper på El.16. Så de venter på nye fra ROCO. Settene er i salg på eBay og i andre utenlandske butikker...
Disse er de da feil på hvis man skal høre på Knut Moe. Siden de venter på nye kåper til El.16..
De hadde et sett utstilt i butikken da jeg var innom på onsdag, med håndskrevet lapp om at settet ikke var i salg ennå, pga feilen med påskriften på lokomotivet. Da jeg tidligere i høst tok kontakt med dem om hvorfor jeg ikke hadde fått mitt forhåndsbestilte startsett etter å ha sett det hos Trønderfrim, så var de åpne om hvorfor de ikke ville selge det ennå. Jeg synes nok at de kunne ha oppdatert nettsiden med den informasjonen også, men selve vurderingen synes jeg er meget redelig og profesjonell.

Edited by Øyvind Erik - 21 november 2008 at 21:43
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 21:16
Originally posted by Espen Espen wrote:

Perfeksjonismen eller ikke, å lyve og å holde kunder for narr i nesten 5 år kan på ingen måte kalles perfeksjonisme

Mulig jeg ikke uttrykte meg klart nok. Jeg snakker om perfeksjonisme ovenfor modellene.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 22:07
Ørjan.

Jeg tror ikke noen forhandlere (eller enkeltpersoner for den saks skyld) blir invitert til MJ-produsentene verden over for å "godkjenne" enkeltmodeller som de samme fabrikker produserer for egen regning?
"Bergensekspressen" er et slikt sett som Roco har produsert for egen regning og NMJ er "bare" en forhandler (om enn ikke ubetydelig) i denne sammenheng.
Noe annet hadde vært om hele leveransen var bestillt av én forhandler og produksjonen var å betegne som et rent oppdrag for denne?
Dette settet selges av alle forhandlere og er ikke eksklusivt for NMJ.

Jeg mener det er meget godt gjordt av Finn Moe å få Roco til å rette på feil som ellers ikke ville bli oppdaget hos en "normalkunde" i inn- og utland.
Da jeg tok dette opp med min tyske forhandler (som har spesialisert seg på nordiske modeller), hadde han ikke oppdaget feilen og forstod heller ikke hva jeg klaget over i begynnelsen. Den tyske forhandleren har forøvrig meget god forbindelse med Roco og fikk ikke gjennomslag for at feilen var så graverende at lokkassen måtte skiftes, noe NMJ nå altså har klart i ettertid! - Kanskje ved å holde settene tilbake?
Rett og slett - godt jobbet!
Back to Top
Wesley View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wesley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 22:12

Er så enig så enig, Kjell H!!

Nå har jeg hatt med forhandlere over hele Sør-Norge å gjøre de siste 9 årene. INGEN har vel bidratt så mye for mj-folket når det gjelder norske modeller som NMJ! ja,- det er lenge å vente...selv betalte jeg mitt 69-sett for 4 år siden. Og jeg venter heller enda lenger for å få en modell som jeg virkelig blir fornøyd med enn et hastverks arbeid for å overholde tidsfrister!! Jeg tror ikke alle her er klar over hvor mye dokumentasjon, tid, reiser og penger det ligger bak å prosjektere nye modeller....for så å finne en produsent som kan lage den kvalitet som vi alle forventer til en overkommelig pris. Vår hobby er jo forsåvidt en ganske liten nisje i den store sammenheng.

Hva angår Roco og El 16 så kan ikke NMJ klandres for at dette ikke er utført etter forventet kvalitet. Roco har jo tidligere produsert denne modellen, da med korrekte kåper. Noe man da forventer skal være det minste problemet hos en så etablert produsent som Roco. Men dengang ei....har selv sett modellen og jeg ville aldri kjøpt denne modellen!
.....da venter jeg gledelig på en korrrekt utgave....
Husk: Hadde det ikke vært for NMJ hadde antakelig disse El 16-settene aldri blitt produsert i det hele tatt! Videre har da NMJ (som nevnt i et annet innlegg) faktisk prestert å få Roco til å produsere nye kåper allievel...!

SÅ:
I mine øyne skal vi kanskje se litt mer på alt det positive NMJ har bidratt med i så mange år ( og fortsetter å gjøre) ......og la det bli en overraskelse eller to i det nye året også.

Forøvrig: god jul alle sammen:)

Back to Top
Bulldog View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bulldog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 23:22
Må få lov til å si meg helt enig med det siste innlegget. Uten NMJ hadde det vel strengt tatt vært litt stusselig med norske modeller.
Bare død fisk flyter med strømmen.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 23:24
Jeg skal ikke forsvare NMj, men bare legge til at de fleste i bransjen sliter med leveringen.  Men forstår godt at 5 år er lenge å vente.

Og noen firmaer betaler vell i Dollar. Når den har stiget blir det mindre penger til å produsere flere modeller og man får forsinkelser på det ekisterende programet.

Edited by Wickerman - 21 november 2008 at 23:25
A matter of life and death
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2008 at 22:35
Hei!

Jeg registrerer at NMJ fremdeles ikke har kommentert, eller besvart de entydige spørsmålene stilt i denne tråd ennå, samtidig som sentralt ansatte i NMJ har vært innregistrert på forumet etter de ble stilt her. - Det kan jo kanskje tolkes som ett slags svar det også..........

Manglende svar og informasjon gir i ihvertfall grobunn og rom for egne tolkninger og "spekulasjoner", og er slettes ikke tillitsvekkende (noe som NMJ ber om at de skal oppfattes som).

Noen forumbrukere har i denne tråden tatt NMJs metoder i forsvar, og til orde for å takke NMJ for mengden av norske modeller på markedet. Jeg tror nok NMJs bidrag i så måte har vært viktig, men på den annen side kan jeg ikke ukritisk delta i denne "unisone hyllesten" til NMJs rolle for det norske mj-markedet. Spesiellt fordi andre firmaers og enkeltpersoners bidrag også har vært viktige i utbudet av norske modeller.

Jeg skjønner at mindre firmaer/leverandører og enkeltpersoner kvier seg for og blir forsiktige med å lansere sine nye norske modeller, når NMJ har en historikk som viser at de offentliggjør at de vil komme med tilsvarende modell (bare mye bedre eller rimeligere, og at den således "blir verdt å vente på"). Det er derfor jeg spør litt lenger opp i denne tråden; Er det tillfeldig at NMJ offentliggjør at de vil komme med modeller samtidig som tilsvarende modeller lanseres av andre, eller er den en tvilsom metode å eliminere potensielle konkurrenter på?

Dersom svaret på dette spørsmålet er det siste alternativet, har jo ikke NMJ gjort mye for utbedrelsen av norske modeller for det norske markedet. -Tvert i mot.

Jeg registrerer samtidig i min drøyt 4-årige historie i MJF, at den eneste gangen i denne perioden NMJ og ansatte der deltokk aktivt i foreningens arbeid var i forbindelse med deltakelse på Generalforsamlinger (og forsøk på å mobilisere til en Ekstraordinær Generalforsamling), var i det samme tidspunktet som MJF var involvert i samarbeidsprosjektet med Brimalm med Type 31b samtidig som NMJ også kom med samme modell. Tilfeldig eller ei?

Å "selge skinnet før bjørnen er skutt" gir ikke tillit, når man samtidig ikke benytter de kanaler det norske mj-miljøet har for å kunngjøre informasjon.

Med vennlig hilsen

RGER
Back to Top
ELK View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ELK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2008 at 17:47

Hei

jeg vet ikke kansje de tror de ikke har noen kunder som kan tenke selv, jeg vet ikke?
det er vel ikke første gang dette, jeg har etterlyst tilbakemeldinger om disse togsetten noen av oss har vert så lure å betale på forhond for å sprare noen kroner.
jeg har ennå ikke motatt noen kvitering for innbetaling for den varen jeg har kjøpt og heller ikke noen melding om at våren er forsinket til av talt tid.

jeg for mindel forventer en beklagelse, og at vi får kjøpt et sett til samme pris som alt har betalt.

jeg tror at det er flere som er enige meg i dette, eller hva?

med vennlig hilsen
Espen Lie Kindberg
Ringerike
ELK
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2008 at 21:55
En beklagelse tror jeg du kan vente lenge på Big%20smile 
Mvh Espen
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2008 at 11:58
Jeg har mottatt flere personlige beklagelser fra NMJ. (Dog ikke uoppfordret - og det er for dårlig).
Har du ikke bestillt og betalt - har de vel heller ikke noe å beklage?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 05:12
Det får bli opp til andre å avgjøre om dette er bra nok...Dette har stått  på nmj side en stund nå:

NMJ beklager å måtte meddele at dette prosjektet blir ytterligere sterkt forsinket.   Vi hadde tenkt at vi kunne bruke tegningene og omarbeide disse men erfarer nå at vi må starte på nytt både med tegningene og formene. 

Og da har de på en måte beklaget det.

Edited by Wickerman - 02 desember 2008 at 05:14
A matter of life and death
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 09:03
Synes de skal ha kudos for at de skriver hvorfor ting er utsatt jeg :)
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2008 at 15:27
Nå har jeg fått en redegjørelse uoppfordret via epost ang. Bergensekspressen, det er bra!
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2009 at 06:42
Hei!

Forsinkelsene blir tydeligvis ikke kunngjort like høylytt og tydelig, som kunngjøringen av denne modellen fra NMJ.

Forrige gang den ble meldt forsinket, for n"te gang, ble ny leveransedato satt til 07.09.2009. Nå er altså forventet leveransedato ytterligere utsatt i all stillhet til 31.12.2009 i følge NMJs egen hjemmeside.........................

Med vennlig hilsen

RGER
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2009 at 17:24
Hei.

El.17 er og forsinket. Første kommer i slutten av September ifølge NMJ. Sendte igjen en meget sint mail til Finn og har fått en meget hyggelig mail tilbake. Det var etter det at lev.dato på BM69 ble flytta igjen. NMJ lover at de skal bli MYE bedre på dette med info og kunde/produkt/informasjon/forsinkelser.

Edited by Ørjan - 10 august 2009 at 17:25
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,157 seconds.