MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - MJ-arbeidsplassen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MJ-arbeidsplassen

Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MJ-arbeidsplassen
    Posted: 19 januar 2010 at 00:47
For å kunne jobbe effektivt med MJ, er det viktig å ha et arbeidssted der man ikke trenger å pakke sammen verktøyet og byggeobjektene etter hver eneste arbeidsøkt. Jeg har to gode slike på det kjellerrommet som fungerer som kombinert verksted og MJ-rom. Problemet er at det ligger 2,5 etasje dypere enn der jeg har hjemmekontoret, samt at det ligger så nære resten av familiens soverom, at det egner seg ikke godt til aktiviteter som skaper litt lyd fra seg utover senkvelden og natta.

I høst ble det derfor til at jeg bygget og monterte TB-kobler på 15 godsvogner som skulle på Fremotreff, på det "vanlige" skrivebordet, men den følge at jeg måtte rydde dette litt unna hver gangn jeg skulle gjøre andre ting.
Nå tror jeg imidlertid at jeg har funnet en nesten ideell løsning, som kanskje kan være til nytte/idé for andre. Jeg oppdaget at hvis jeg hev ut noen andre småmøbler, kunne jeg få plass til et lite skrivebord på motsatt side av det store kontorskrivebordet. Det kunne jeg da dedikere til MJ permanent. Jeg gikk på IKEA og kjøpte et 120 cm lang furu benkeplate og fire høydejusterbare bein, og en liten skuffeseksjon på hjul. Også den dedikeres MJ! At bordet er høydejusterbart ønsket jeg for at jeg kunne ha samme høyde på de to skrivebordene som nå står inntil hverandre. Jeg kan også snu PC-skjermen rundt dersom det ligger et bilde el.l. der som er nyttig for byggingen. Her er et bilde av løsningen.

Svein S
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 13:05
For oss med hjemmekontor Wink er det praktisk å ha det litt rasjonelt, jeg har et lignende oppsett Svein.
Men jeg har to pulter med kontorstolen imellom, slik at når arbeidsdagen er over kan jeg snu meg rundt 180° og jobbe (Question) videre med messinglodding, byggesett, ombyging av materiell osv. Ting som ikke tar så mye plass og ikke griser så veldig. "Grov-verkstedet" har jeg i en bu i hagen, og nå om vinteren kan det være greit å slippe å gå ut hver gang man skal hygge seg med hobbyting.

Hilsen Halvor
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 17:04
svein, ikke for og hvere negativ men, får du ikke vodt i ryggen av denn plæstikk stolen fra ikea? jeg hadde en sånne før og fikk så vondt i rygg og nakke av og sitte på den. skaff deg en ordentlig kontor stol!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2010 at 23:46
Hvis du ser godt etter på bildet, Øystein, så står en super kontorstol der ved det andre skrivebordet. Så hvis den klappstolen på bildet, som var en jeg fant i farta på et annet rom, blir for krøbel, får jeg ta meg bryet med å dra rundt den store stolen.
Svein S
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 januar 2010 at 15:45
ok men påbilde så det ut sånn.
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.