Fjerne lakk fra lokkåpe? |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 januar 2010 at 21:24 |
Hei
Driver å prøver å fjerne lakken fra en Lima El 14 kåpe. Har prøvd med sålangt på rødsprit... Ikke noe sånn veldig godt resultat ennå etter å ha stått i 6-7 timer, må børste rimelig hardt for å få av noe lakk....
Andre tips?
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prøv med bremsevæske. Det har jeg benyttet på en gammel Limavogn med godt resultat. Men! Prøv for all del på et område som ikke er så farlig for å se på prosessen - både tidsmessig og hvor godt det virker først. Her er det sikkert forskjeller både mht produksjon av kåpe/vogn, fabrikat av bremsevæske + +. I mitt tilfelle vasket jeg først med væsken, før vognen lå og "godgjorde" seg litt. Maling (penslet) løsnet flakvis, mens sprøytelakkert originalfarve forsvant av seg selv.
Men - kan jeg spørre om hvorfor du vil fjerne maling/lakk fra kåpen? Originallakken er ikke til hinder for ny sprøytemaling - men muligens er det fjerning av nytt strøk for å gjøre det på nytt? Edited by Lars Gjertsen - 13 januar 2010 at 21:33 |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tipset! Er nok litt kjappe løsninger som kanskje ikke ble så kjappe som er årsaken her ja.. hehe |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
...tell me about it...
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Ovnsrens på modellen, som deretter pakkes inn i aliminiumsfolie kan jo også kanskje være en løsning?
Link: Esci M163
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |