Bergensbanen 100 år |
Post Reply |
Author | |
Ole P
Medlem i MJF Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 november 2009 at 14:13 |
Hei der!
Bergensbanen har bursdag i morgen og da kommer det ut et Personlig Frimerke med motiv fra Storurdi.
Det blir også laget en spesialkonvolutt med 3 frimerker på
Hvis noen er interresert i å kjøpe så send en PM
|
|
Mvh le
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Foreslår at du poster dette på 1:1-forumene også.
|
|
Svein S
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva er et Personlig Frimerke?
Petter
|
|
Ole P
Medlem i MJF Joined: 28 september 2006 Location: Bergen Status: Offline Points: 194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Petter! Personlig Frimerke er et produkt fra Postens Frimerketjeneste. Her kan du og jeg bestille frimerke med et selv-valgt motiv slik som i dette tilfelle El 16 med B7 vogner på Bergensbanen. Minste bestilling er 20 merker. De som vil vite mer om produktet kan sjekke denne linken; http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Brev+og+frimerker/15463.cms |
|
Mvh le
|
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg irriterer meg når andre lager sidespor i forumets tråder. Også klarer jeg ikke å dy meg selv. Dagen etter Bergensbanens bursdag, den 28 november er
Det norske Undervannsbåtvåpenet 100år! Dagen feires med jubileumsball i Grieghallen.
Edited by Morten Jacobsen - 26 november 2009 at 21:32 |
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Ole P
Post Options
Thanks(0)
|
Da er det et nytt Personlig Frimerke på gang! KNM Ula S-300 passerer under Sotra broen, retning basen på Haakonsvern
Alle ubåt merkene samlet på en konvolutt
Og til han som ødela tråden: Gratulerer med dagen på lørdag!
|
|
Mvh le
|
|
Wesley
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 90 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Som både jernbane-entusiast OG gammel U-båtmann (sluttet i 2005 etter tilsammen 12 år under vann) må jeg få ytre min stolthet og glede for både UVB-våpenet og Bergensbanen.
Om sistnevnte:
Dere vet det sikkert allerede, men vil bare nevne at NRK 2 (fredag 27/11) sender en film/dokumentar kl 1955 som heter "Bergensbanen minutt for minutt"
Sett dere klar med god mat og drikke: Programmet varer fra kl 1955 til kl 0310!
(MAO: hele strekningens reisetid!)
(...dette kan vel være noe å få ned på en DVD eller tre...)
Til Morten: Gratulerer med dagen(e)
God helg til alle!
John Wesley Olsen
...for tiden på havet...over vann;)
|
|
hansu
FREMO-forummedlem Joined: 20 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Som Bergenser (legg merke til stor B) så må jeg vel også legge meg til i koret av gratulanter! Selvom jeg har avsluttet 40 år i Marinen har jeg ennå tilgode å tjenstegjøre i Ubåt-våpenet, men er ikke mindre våt på bena av den grunn
Og, når det gjelder Bergensbanen, så hadde jeg aldri trodd at Bergensere var beskjedne! Se bare overskriften i BT idag, to stk foran en EL18 med egetprodusert banner, er det dette vi kaller å FEIRE??
|
|
Hans Utne
(NSB/H0) Nærbø |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |