amatør og trenger veileding |
Post Reply |
Author | |
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 november 2009 at 10:38 |
Hvis planen din er å heve sporet på venstre side 20 centimeter over platen så vil du få problemer. Normalt bør ikke sporet stige mer enn 2-4 centimeter i høyden for hver meter.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
darthell
Nykommer Joined: 16 november 2009 Location: norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk Eirik
Da må jeg revurdere litt ja
Takker for innspillet, det er slike ting jeg ikke vet og ikke tenker på. Har prøvd en bakke som steg mer enn 4 cm pr meter, det gikk men tåget slet litt da ja hehe. men jeg har jo bare begynner tågene og de har jo ikke noe "tracktion" hjul. tenkte kanskje at de bedre tågene ville klare det.
Da blir det tilbake til tegnebordet
|
|
perflo
Medlem i MJF Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Du skriver ikke hvilke type tog du har kjøpt; Likestrøm eller vekselstrøm. Har du Maerklin går det bra, men har du Roco eller annet lokestrømtog, må du passe på + & -. Du har laget en "felle" som må isoleres, slik at du ikke får kortslutning hvis du har 2 skinne system.
Mvh
Per
|
|
perflo
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det fremgår vel ganske tydelig av bildene at det dreier seg om Märklin...
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
darthell
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Perflo
Min feil, det er maerklin som Eirik sier c-track, startsett 29532 og 29181 med c2 c3 c4 og c5 skinnepakker. Det er et damp lok og et diesel lok.
Har rettet så det høyeste skinnene er ca 10 cm over hovedplata, og -10 cm i snadtaket. har kjøpt finerplater som jeg hadde tenkt til å legge under skinnene så det blir litt lettere å få en pen stigning.
Takker igjen for all tilbakemelding
|
|
darthell
Post Options
Thanks(0)
|
Du nevner en "felle" jeg har laget Perflo, hvor er den?
Er det noen klassiske sporvalg feil her?
|
|
ØysteinF
Medlem i MJF Joined: 25 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 160 |
Post Options
Thanks(0)
|
Neida, han tenker bare på om du hadde to-skinne system (DC), for da treffer + og - hverandre om du ikke isolerer! Du har Märklin 3-skinne system (AC), og kan derfor glemme den problematikken.. :)
|
|
darthell
Post Options
Thanks(0)
|
Ok Øystein
takker
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |