Skillerud tar form |
Post Reply |
Author | ||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 oktober 2009 at 22:40 |
|
Som alltid før et treff så er det nå modulbygging på høyttrykk
Veskslene til Skillerud tanklager og Felleskjøpet har jeg nå snart på plass.
Det ser kanskje litt rart ut at vekselmotorene og ledninger ligger oppå plata. Grunnen
til det er at plata er løs og legges inni modulen under transport. Da vil jeg helst unngå å ha ledninger og andre ting på undesiden som kan ta skade.
Det er bare å stå på, for lasten til FK Skillerud er allerede på vei:
På Larvikmessa var det en av forhandlerne som plutselig ble kvitt mesteparten av traktorkolleksjonen sin...
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skal denne være med til Gardermoen ? I så fall er det jo her jeg skal avlevere min last med produkter til landbruket; vel og merke hvis den strenge jury slipper mine TB koblinger igjennom nåløyet. Jeg håper jo det beste....
MJ-Hilsen Tom Lynga
PS: Husk å betale påmeldingsavgiften, da gutter
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dessverre Tom. Jeg må nok stå over Gardermoen.
Men du kan avlevere dine landbruksprodukter på Holte skole om en drøy måned!
Og uten fare for å få refusert TB-koppel. How"s that for a deal?
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg skjønte ikke helt dette med den løstagbare plata? Vil motorene havne på undersiden på treff?
|
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Regner med planen da er at motorene vil bli skjult av kontorbyggene til felleskjøpet eller tanklageret?
For jeg regner ikke med at du har planlagt å ha motorene liggende slik synlig oppå anlegget når det er ferdig detaljert?
Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
|
FK Skillerud får et forholdsvis romslig bygg som vil huse den ene skilpadden.
(Jeg har kledd motoren med litt bobleplast slik at de ansatte der ikke blir plaget for mye av motorstøy. Det er jo viktig i disse hms-tider)
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
|
På Skillerud er bygninger og ramper snart ferdige.
Mr Breuer var ute og prøvekjørte sporene i kveld.
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ser de rørene passa bra, Roar...
Fikk kjørt det "klesskapet" litt på FREMO biten på Voll idag. Den går flott og trakk publikum.
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den første oljelasten er ankommet Skillerud tanklager!
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Utrolig trekkraft på dette lille loket!
Petter
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå er det oppløpssida i forhold til Kristiansandstreffet. På Felleskjøpet er nå virksomheten startet.
De første traktorer ankommer.
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Lundski
Nykommer Joined: 21 august 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvor har du fått tak i felleskjøp lastebilen og bygget?
og er plattformen selvbygd eller kjøpt?
|
||
Oar"n
Post Options
Thanks(0)
|
|
FK-lastebilen er det den eminte Arne Håheim som har bygget.
Bygningen er et byggesett i laserskåret finér fra GC Laser, nr 1305
(skiltet på veggen klippet jeg ut fra en FK reklametrykksak)
Platformen er bygget av finér, sparklet og malt med Woodland C. "betongfarge".
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |