vendesløyfe modul |
Post Reply |
Author | |
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 september 2009 at 17:14 |
er det noen som har noen erfaringer med og koble opp en vendesløyfe modul fra vissmann. har en vende sløyfe på anlegget og har lyst på en automatisk vendesløyfe for og slepp og huske på og vende strømmen, lat skapen råder
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg husker ikke om det er Vissmann (vis mann? eller en viss mann? ) vi bruker i TMJK, men vi har to automatiske vendere på anlegget som vi brukte under sist messe, så du kan jo snakke med Jan Rune i morgen kveld. Den fungerte vel ok bare den ble justert riktig.
|
|
Svein S
|
|
øystein lb
Post Options
Thanks(0)
|
takker og bukker for svar. ja vi rår se om jeg husker på det, men det er vissmann(utales fissmann siden v utale f på tysk) mest sansynlig.
|
|
EivindPT
Medlem i MJF Joined: 15 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
De to vendemodulene vi har hos TMJK er så vidt jeg husker Lenz.
|
|
EivindPT
|
|
janerts
Nykommer Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 75 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heisan.
På TMJK benyttar vi Lenz sine LK100 (http://www.lenz.com/products/modules/lk100.htm ) Eg kjenner ikkje til Veissman sin, men trur den virkar etter samme prinsippet. Det som dog er viktig, er å kunne justere følsomheita på vendemodulen. Vi rakk ikkje å justere til første dag på messa vår så det hørte ut som "maskingevær" av gamle rele som tikka første tida når vi kjørte i vendesløyfene. Etter litt justering, vart kjøringa mjuk og stille. Jan-Rune http://www.tmjk.no/ |
|
KnuT
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 364 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan finne en oversikt over forskjellige vendemoduler (Autoreverser) her.
Lenz LK100 får du vel hos HobbyShop - og den er justerbar. Digitrax har den rimeligere AR1 som visst også kan justeres. Den får du hos LAAR - se guiden over forhandlere. De to øverste på oversikten skal være svært bra. De kan du kjøpe online f.eks fra Licthfield Station som er en meget bra forhandler. Du finner de lengre ned på den siden. |
|
øystein lb
Post Options
Thanks(0)
|
ok kommer i kveld. når er det folk der.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |