Håndkontrollere |
Post Reply |
Author | |
ØysteinF
Medlem i MJF Joined: 25 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 160 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 august 2009 at 14:54 |
Heisan
Kjører marklin digital, med 6021.
Finnes det noen håndkontrollere for dette? Ser at uhlenbrock har en adapter man plugger i 6021, og kan der koble seg til med noen håndkontrollere.. noen som har erfaring med dette?
Litt håpløst med et laaaangt anlegg, og kun en fastmontert kjørekontroller
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har ingen erfaringer spesielt med 6021 - Infrarot & LocoNet-Adapter, men jeg har gode erfaringer med Uhlenbrock og LocoNet generelt.
Adaperet kan også brukes sammen med den trådløse håndkontrollen Iris til Uhlenbrock. Da skulle du i hvertfall ikke ha problemer med å bevege deg langs anlegget. Pass bare på at det er fri sikt mellom deg og adapteret slik at ikke infrarødsignalet blir forstyrret. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
ØysteinF
Medlem i MJF Joined: 25 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 160 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror jeg satser på den med "tråd".
Noen som forhandler dette i Norge? (Viggo hadde ikke noe)
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
For trådbasert håndkontroll trenger du en LocoNet-kabel mellom 6021-adapteret og f.eks. et LocoNet-panel som du monterer i fronten på anlegget der du vil koble til håndkontrollen.
Jeg har skaffet meg Digitrax UP5-panel fra Togbutikken til mitt anlegg. Som håndkontroll kan du f.eks. bruke en Uhlenbrock Fred. Det er mulig at Togbutikken eller HobbyTrain kan skaffe mer utstyr fra Uhlenbrock. Det er litt synd at ikke Amundsen Hobby har tatt inn igjen Uhlenbrock-utstyr ennå. De siste innkjøpene mine av Uhlenbrock-utstyr er gjort på diverse messer i Tyskland. Alternativet er jo å handle via nettbutikkene på kontinentet eller kjøpe brukt utstyr via tyske eBay. |
|
hilsen KjellAn
|
ØysteinF
Post Options
Thanks(0)
|
Da ligger det nok an til en loconet adapter, 3 - 4 UP5 panel, og et par Fred kontroller. |
|
ØysteinF
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg var inne på uhlenbrock"s sider og så litt på Fred 66000. Hvordan legger du inn lokadressen på denne? Så ingen display på den |
|
KjellAn
Post Options
Thanks(0)
|
På Intellibox"en programmerer du hver enkelt Fred med hver sine 4 lokadresser.
Men, jeg er litt usikker på hvordan du legger inn lokadressene på Fred når du bruker 6021. Kanskje andre vet? Kanskje du kan lese / spørre på marklin-users.net ? |
|
hilsen KjellAn
|
ØysteinF
Post Options
Thanks(0)
|
Hm, kanskje man skulle konvertere til uhlenbrock intellibox. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |