Trådkobbel |
Post Reply |
Author | |
Dovrebanen
Nykommer Joined: 24 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 august 2009 at 23:17 |
Hei.
Jeg ser at det er trådkobbel som gjelder i Fremo! Har tenkt å montere dette på mine modeller men er litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette an med min 32a, det er jo ikke akkurat god plass til bøyle hverken foran eller bak! Er det noen som har erfaring på området?
|
|
OIS
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heisann.
Det er flere som har god peiling på det.
Det jeg ville anbefale siden 32a er en meget dyr modell er å legge den mellom buffere og feste den med superlim eller epoxy. Slik at du slipper å lage hull i modellen.
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spør Kait her på forumet, jeg mener han har bøyle på sin 32.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, Det jeg gjør på mine er å bøye endene på en streng i litt mere enn 90 grader (men med et buet hjørne så den passer over bufferen) slik at den er litt trang over bufferne. Dvs sett forfra vil tråden i endene gå på skrå ned og innover. Da klikker den nesten på og holder seg i ro. Skyv den helt frem mot bufferplatene. For å hindre at den flytter seg bruker jeg en dråpe hvitlim som jeg påfører med en tannpirker.
Slik har den kjørt på flere treff nå uten noen problemer. Og med hvitlim så er det heller ikke noe problem å fjerne den uten å etterlate spor om det skulle være ønskelig.
Kai
|
|
Dovrebanen
Nykommer Joined: 24 januar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Interesant! Har du bilder av dette? |
|
OIS
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |