Godsvogn |
Post Reply ![]() |
Author | |
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 mai 2009 at 15:05 |
Jeg var i Berlin i fjor høst og kjøpte denne vognen her.
Kan jeg bygge denne om til en norsk vogn, eller er ikke det mulig? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen norske containere som jeg skal sette på vogna. Håper noen kan gi meg svar på dette. ![]() |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
DagfinRognstad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet ikke, men en annen idé, hvis du reiser en del, er nettopp å kjøpe en typisk vogn fra det landet du besøker og beholde den sånn - en litt annerledes souvenir, men det kan bli et morsomt tog etterhvert!
|
|
Dagfinn Rognstad
|
|
![]() |
|
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Klarer du å lese lengda på den?
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
![]() |
|
Dag Cato ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Ligner den ikke litt på denne? Unntatt farger og påskrifter naturligvis.
![]() ![]() |
|
MVH
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Er dette en av de korte Dag Cato?
Nå slenger jeg ut noe jeg egentlig ike har helt peiling på men jeg tror at:
Roco bare har en lang type av denne vogna og denne er temmelig identisk med de som CargoNet bruker (ja ikke disse kombivognene).
Mens det er andre produsenter som har disse korte utgavene (Mehano?)
Tror de heter noe slikt som Sgrss"70" på den korte og Sgrss"90" på den lange.
Men den helt klart vanligste vogna er jo denne som KombiModell liksom skulle komme med.
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
70 og 90 viser til antall fot i lengde.
Jeg mener Roco sin er 104" (33,5 meter) som er identisk med dem vi leier inn. Mehano har ihvertfall 90"utgaven. Den tok jeg med meg hjem fra Arendal. Så litt lettere omlakkering og omlitrering. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
MVH
|
![]() |
|
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Takk for svar.
Det står 2x 13,94m på vogna, akkurat som på bildet. Som jeg skjønner det da, er at denne vogna brukes litt i Norge. Så da kan jeg kjøpe Norske containere og kjøre den i tog? Stemmer ikke det? |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Den vogntypen har Cargolink leid inn 5 stykk av. Om jeg husker rett bruker vi en fast på Åndalsnes og en fast på Trondheim pr. dag. SÅ ja, du kan bruke vogntypen i norske tog uten å frykte noe.
|
|
MVH
|
![]() |
|
Unge_Lafton ![]() Nykommer ![]() Joined: 12 mai 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 38 |
Nå får man jo også disse vognene med CargoNet litra fra Kombimodell.
|
|
Mvh
Joachim Lafton |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |