MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - teak vogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

teak vogner

Post Reply Post Reply
Author
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: teak vogner
    Posted: 09 mai 2009 at 01:05
Er det noen som vet hvor en kan være heldig å få tak i teak salongvogn og konduktør - reisegods vogn???
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Håkon View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håkon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juni 2009 at 00:26
Jeg er redd du må bygge selv, men det er ikke så ille som mange tror.  Jeg har selv bygget relativt kompliserte vogner både i plast og messing. 

Messing først, Scandinavian Miniatures hadde en del.  Jeg skriver hadde fordi det har vært endringer med rettigheter o.l.

Ombygging av Roco teakvogner er fullt mulig.  Jeg har selv beskrevet noe i PS, men (desverre avdøde) Lillehagen har gode beskrivelser i PS.

Jeg bygde om mange Lima og Roco før jeg turde å prøve meg på messing.

Hvis jeg kan hjelpe deg så gjør jeg det gjerne.

Edited by Håkon - 27 juni 2009 at 00:29
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juni 2009 at 06:44
Hei
Collector model v/Bjørn Bratz Har produsert veldig fine modeller av de vogntypene du etterspør. Spesielt konduktørvogna (BF) er jo populær da den ikke er laget i særlig store serier. Det hender de legges ut for salg på nettsteder eller gjennom CMC-auksjon. En annen sak er at de koster noen "lapper" og at du går glipp av gleden med å mekke selv. Men da har du et alternativ iallefall Smile
mvh
Arne L

Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.