egen dreieskive |
Post Reply ![]() |
Author | |
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 mars 2009 at 17:37 |
hei,
Lurer på om noen her inne har bygd sin egen dreieskive. Har en motorboggi med hjul jeg ikke bruker til no og den hadde passa fint som dreie skive motor. Men er det noen som har lagd noe sånt selv? |
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, opptil flere svingskiver, men ingen av de motoriserte, så da er det kanskje ikke så interessant. Den siste ble bygget på TMJKs skyggestasjon og besto rett og slett av en plankebit med påmontert jak-plugg som sentertapp, og dermed strømtilførsel automatisk. Rask å bygge. Se lenker til TMJKs weblogg:
http://blog.tmjk.no/?p=197 http://blog.tmjk.no/?p=192 |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Hei Svein!
Du som alltid skal korrigere det andre skriver er kanskje interessert i å vite at det heter jack-plug, ikke jak-plug.
![]() MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Den satt
![]() |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Tja det er vel faktisk Jackplugg på norsk ...og binde-strekene kan gå og slille seg i skamme-kroken
![]() |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Er det så ille, så får jeg vel skjerpe meg litt da. Men "alltid", synes jeg vel er å overdrive ganske mye. Selv synes jeg det er helt greit å bli korrigert på rene fakta-ting, så jeg jeg tar med meg at det heter jack-plug(g?). |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Hvilken stek? Vi skriver da vel alle feil en gang i blant. Jeg gjør det mange ganger, og tåler utmerket godt at det blir påpekt. Slikt lærer jeg av. Poenget mitt var ikke å ta folk i skrivefeil, men å opplyse om at begrepsbruken kunne diskuteres, eller i hvert fall være klar over at i jernbane 1:1 så brukes det på noen ting helt andre ord enn det som mange gjør i MJ. Jeg har mine tanker om hvorfor det er blitt slik, men ser ingen grunn til å bidra til et sær-MJ-språk når man omtaler ting som har sine direkte paralleller i 1:1. |
|
Svein S
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |