MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Biltransport vogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Biltransport vogn

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Biltransport vogn
    Posted: 04 november 2004 at 10:10

Hei får vel teste dette nye forumet jeg

DE grønne biltransportvognen som brukes i dag. Kan noen fortelle om de?  Er det innleid matr.?

Og så kommer jo spørsmålet.. finnes det noe slikt i modell, evt noe som ligner?

 

Mvh

-SveinR

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2004 at 14:27

Her vare det liten respons, men jeg får svare med det jeg tror vet.

Jeg tror det er et eget firma som heter "Motortransport" som eier vognene iallefall, men om disse leier de ut til CargoNet eller de selv leier plass i toget vet jeg ikke.

Men skulle jeg tippe, vil jeg tro det siste.

 



Edited by jevistad
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2004 at 15:52
Motortransport har slått seg sammen med Drammen Bilhavn og heter nå Autolink. Jeg har vært inne på hjemmesiden demmes men de har tatt bort alle bilder motortransport hadde og erstattet dem med dårlige illustrasjoner.
Hjemmesiden finner dere på:
Autolink



Edited by Claes Olsen
Modellhilsen

Claes
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2004 at 22:19

men finnes det noe slikt i modell, eller noe som ligner??

Er jo en artig vogn

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2004 at 14:47

Er det litra Hccrrs du mener? Om vognen finnes i modell vites ikke - men om forbildet finnes det utfyllende her:

http://www.talgo.fi/talgo-e/b-osa/tavaravaunut/autov/nav.htm

For selvbyggerne er tegninger her:

http://www.talgo.fi/talgo-e/b-osa/pdf/nav.pdf



Edited by Lars Gjertsen
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2004 at 15:20
Er ikke dette et bra etse projekt?
Jeg kjøper gjerne en slik hvis noen lager den!!! Dette er en "må ha, bare må ha"-modell!

Finnes det et passende understell til disse vognene (eller heter det vognen?)
2 vogner med akselavstand: 9 meter = 103,45 mm i H0
Total lengde: 27,5 meter = 316,1 mm i H0

Edited by Claes Olsen
Modellhilsen

Claes
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2004 at 16:14

ja det er den jeg mener! Er den beste presangen du har gitt meg Larstakk

Første mann som får tatt et bar bilde av den da!

Men så var det som Claes sier, finnes det noe bra understell å bruke til denne?

Etse, jo men har jo lm2 og skd220c som må bli ferdig først



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2004 at 17:05
A matter of life and death
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2004 at 19:58
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

ja det er den jeg mener! Er den beste presangen du har gitt meg Larstakk

 

 

Å, det var så lidt!

Konstruksjonen tatt i betraktning, kan det hende denne også kan bygges i plast, men det er en påstand jeg ikke tør si jeg kan bevise ennå.

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2005 at 17:06

noen som har bilde av taket på denne vognen??

lurte på om det var riller på taket også.

tror faktisk også at det er lurest og greiest å bygge understellet fra bunnen, det er såpass skult av sidene

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2005 at 14:23

Her har det også skjedd bittlitt

 

 

 

Etse tegning har det også blitt, samt en papir modell som nå har havnet i en eller annen søppelbøtte.

Er skikkelig vanskelig å gjengi etsetegning som bilde, prøvd både å exportere og ta printscreen. Men detaljer forsvinner bare. så dere får nøyde dere med dette "low budget" bilde.samt at dette er bare topp filmen, så en får ikke riktig inntrykk



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2005 at 16:44

En vogn er nå ferdig  prøv og feil

 

 

Et slags 3punkt opplagring.. akselgafflene er festet med en 1mm tykk messingstang slik at de kan bevege seg litt fritt

Litt mer tekst gjør vel seg..  Føler ikke at den gjør seg så veldig bra på foto.. Den svarte "tingen" er en plast plate som er satt inn for å bygge ut endeveggen. Har ikke funnet på noe smartere løsning ennå.

Belgen mellom disse vognen er også et kapittel for seg. De hotteste tipsene er krympestrømpe eller svart kondom.

Noen brølere er det jo på denne 1 utgaven, men er temmelig fornøyd.



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mai 2005 at 18:57

Jøss ikke dårlig dette gitt.

Kan legge til at Autotransport har 3 vogner de bruker i tilegg til denne vogna som Sveinr lager

A matter of life and death
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 06:06
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Jøss ikke dårlig dette gitt.

Kan legge til at Autotransport har 3 vogner de bruker i tilegg til denne vogna som Sveinr lager

Bare det at denne vogna tilhører Autolink. Tidligere Motortransport. Auto Transport Service er annet selskap.

Autolink holder til på Holmen i Drammen, mens Auto Transport Service holder til på Lierstranda/Brakerøya.

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 12:19
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Jøss ikke dårlig dette gitt.

Kan legge til at Autotransport har 3 vogner de bruker i tilegg til denne vogna som Sveinr lager

Bare det at denne vogna tilhører Autolink. Tidligere Motortransport. Auto Transport Service er annet selskap.

Autolink holder til på Holmen i Drammen, mens Auto Transport Service holder til på Lierstranda/Brakerøya.

 

Da lærte man noe i dag også, ikke dårlig det

A matter of life and death
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 12:28

Hei Svein!

  Har du en å selge meg?

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 13:30

Klarer ikke å holde ting hemmelig jeg

Ja det kommer ann på etterspørselen på denne vogna da og noen andre ting jeg har klare (hint hint).. Og om jeg klarer å samle disse tegningene til en stor en og få det godtkjent i England



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 13:38

Etterspørselen reguleres gjerne av sammenhengen mellom pris og kvalitet . Kvalitetsmessig lover jo bildene godt.

Uff, det der var en heller slu måte å formidle at jeg forsåvidt er interessert nok - men det var vel ikke noen hemmelighet?

Om det er noen ytterligere etterspørsel kan du enkelt finne ut ved å legge ut et nytt innlegg under "produktnyheter".

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 14:33

Jeg tror jeg kan stå for prisen, men kvaliteten kan jeg ikke love noe på. Det største problemet er nok at det er endel tilpassning og slikt for å få ting til å passe, men nå har det heller ikke vært meningen å få et enkelt byggesett, heller deler som en kan bruke for å få noe til

Og når jeg vet mer så kommer jeg til å forhøre meg om hvor mange som er int. Hadde håpet på en 15-20stk. Og blir dette bra mottatt så har jeg andre ting på lager

 

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 16:04

Syns den førsteutgaven din ser så nydelig ut at jeg vil tro du kunne få omsatt ganske mange slike modeller om du fikk til et byggesett hvor det som Lars sier var sammenheng mellom pris og kvalitet.....

Ser man på de enorme mengder bilvogner som daglig beveger seg til/fra Drammen så burde jo nesten alle som kjører moderne norsk hatt minst en vognstamme med slike vogner.....

Lykke til videre med en nydelig modell!

Eirik

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 16:24
Originally posted by eika eika wrote:

Ser man på de enorme mengder bilvogner som daglig beveger seg til/fra Drammen så burde jo nesten alle som kjører moderne norsk hatt minst en vognstamme med slike vogner.....

Sted: Nationalteateret stasjon. Tavla viser "Passerende tog/Passing train - stand clear of the tracks".

2 minutter etterpå dundrer en el14 med en laaang slærke med biltransportvogner. De er digre. Det hviner fra lokomotivet, som setter opp farten. Det bråker og slamrer i metall, fantastisk følelse inne i en tunnellstasjon!

Er det rart man ønsker seg en Hccrrs eller to?

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2005 at 19:24

Originally posted by Lars Gjertsen Lars Gjertsen wrote:

Er det rart man ønsker seg en Hccrrs eller to?

Hva med et heltog da.....

Eirik

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2005 at 12:37

Ny vogn har ankommet fabrikken Og ingeniøren(e) finner stadig ting som kan forbedres.

 

Må desverre plage dere med et litt langt bilde.

Hva det noe slik Lars?

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2005 at 12:50

Det finnes også dekaler på tegne brette så det skulle også være i boks  Litt vanskelig å se alt her. men all tekst skal være der

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2005 at 13:04

Dette er bra!!!

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2005 at 14:02
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Hva det noe slik Lars?

...jeg formelig hører den før nevnte lyden av motortransporttoget gjennom N.teatret..

Back to Top
PK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 15 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2005 at 17:19

Jeg blir så imponert når jeg ser folk som "bare" setter seg ned også lager de hva det skal være........... skulle ønske jeg kunne være sånn, men med 8 tommeltotter og 2 i fattle så blir desverre ikke det noe av, jeg får heller glede meg over det andre får til. Men skulle du få noen til overs kjøper jeg de gjerne.

Mvh Pål.

Ha en god tog-dag.
Back to Top
Guests View Drop Down
Gjester
Gjester
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2005 at 15:50

Må bare få sagt at modellen til Svein bare er super. Han hadde med seg 1 del i klubben sist onsdag og når jeg nå får se en slerke så har jo ikke gutten ligget på latsiden akkurat.

Håper at du får uttelling for arbeidet som du legger ned i nye norske modeller.

Mvh le 

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2005 at 19:43

Kremt...    Jeg har bare laget en vogn (2 deler), er kun en bildemanipulasjon det bilde med el14 desverre 

Men det hadde vært gøy vist det var sant

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2005 at 23:23

Og der ble hele gjengen lurt!

Hahaha. Du er ikke bare flink til å lage vogner men også til å manipulere bilder!

Men som flere andre har sagt før meg, dette er en vogn "alle" burde ha på anlegget. Slike vogner er meg på å sette et norskt preg på anlegget.

Hilsen
Laurenz

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.