vogne last |
Post Reply ![]() |
Author | |
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 januar 2009 at 13:33 |
Jeg ser det hele tiden.. lange godts tog uten noe som helst i vognene.
jeg har selv nesten bare tome godts vogner, men jeg har prøvd å lage forsjelige objekter som forexempel europaller og kabelspoler uten spesielt hell. jeg har prøvd å finne manualer eller beskrivelser. det er lite av sont. er det noen som har noen tips? mvh. Odin |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan jo prøve å lage jernplatelast.
![]() Nøyaktig hva disse er laget av, vet jeg ikke. Jeg kjøpte vognen brukt - med last. Men jeg vil anta du kan bruke tynne plastplater eller kartong som du maler. Legg noen firkantede trebiter imellom lagene og bind det hele sammen med f.eks. en enkelttråd fra en tynn ledning. Pass bare på å skjære platene like store og skjære rett. Ellers har jeg beskrevet hvordan du kan lage tømmerlast i denne tråden ![]() Dette var et par forslag, andre kan sikkert også bidra med ideer. |
|
![]() |
|
fgjerde ![]() Viderekommen ![]() Joined: 16 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 19 |
Mange
|
|
![]() |
|
fgjerde ![]() Viderekommen ![]() Joined: 16 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 19 |
Mange fine vognlaster her http://www.alvalia-modelljernbane.no/ ....
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Det er mye fin last å få kjøpt, men trådstarter spurte om tips og beskrivelser på last man kan lage selv...
|
|
![]() |
|
Stein ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 16 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 53 |
Hei. Du kan lage mye fint i plast. Bruk det du har liggende til å lage forskjellige rør og maskineri. Eksempel på byggematerialer kan være plastrammer fra byggesett, deler fra ødelagte lok eller vogner, demonterte kulepenner og gamle vekkerur. Veldig mye kan bli bra med litt maling og eller smussing.
En gammel bil eller to stroppet fast, eventuelt en traktor.
Kassevogner kan fylles med sand eller stein, eventuelt hjemmelaget jernskrot.
Hvis lasten ikke blir helt overbevisende, kan du kle den inn i presenning laget av tørkepapir eller silkepapir. Lim det fast og mal med presenningfarge som grå eller grønn. Et par tynne tråder rundt til surring, så ser det bra ut.
|
|
NSB H0 frem til 1970 + GVB
|
|
![]() |
|
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Hmm. høres bra ut har masse skrot liggene [:P]
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |