Trådløst kamera i lok |
Post Reply ![]() |
Author | |
kaidyb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 24 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 181 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 januar 2009 at 13:43 |
Bestilte meg nå et trådløst kamera hos camtech. som var det billigste stedet jeg fant på nettet. Har lenge hatt lyst til å montere inn et kamera i et av lokka mine. Så dette blir spennende på kjørekveld i klubben. blæ blæ lang nese. http://camtech.no/product_info.php?products_id=40 Edited by kaidyb - 23 januar 2009 at 13:49 |
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Viss du kjører vekselstrøm så bør du sjekke ut nyheten fra Märklin, ICE-sett med kamera i fronten. Medfølgende briller med monitorer, og sensorer som dreier kameraet i togsettet når man dreier på hodet. Finner ikke link akkurat nå, men det er det sikkert noen andre som kan hoste opp.
Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
![]() |
|
kaidyb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 24 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 181 |
Ja jo men det er jo så dyr. har sett på den også. men du kommer jo til neste samme sted med en sak til under 1000.- lappen. tenkte det kunne være noe for forumet.
|
|
![]() |
|
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Skal bli spennende å se dette altså kai :)
Mens jeg er på saken, Hva skal du kjøre på kjørekvelden? |
|
![]() |
|
He he ja gleder meg veldig til dette selv. Men klart det blir ikke noe spennende lok. det blir jo nødvendigvis et lok jeg ikke er så redd for i og med at man må ødelegge hele fronten på det. Men tror det blir et Franskt lok.
![]() Edited by kaidyb - 23 januar 2009 at 19:07 |
|
![]() |
|
Jonas ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Du kan jo bare ta en kort flatvogn eller lignende å kjøre med foran på loket... prøve deg frem på en vogn før du tar et lok ![]() |
|
![]() |
|
Ja ganske så riktig. det står mellom et lok eller en vogn av noe slag. men ser så teit ut med en vogn forand loket også da.
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Uansett om du velger lok eller vogn, kanskje du bør tenke på om du skal ha belysning også?
Det er jo noen mørke partier på klubbanlegget... |
|
![]() |
|
Var jeg deg hadde jeg heller prøvd meg med det før å slakta et lok altså.
Om det går greit er det jo bare å slakte loket :) Vet det ser litt annerledes ut med en vogn foran loket... Men samme det? |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Jeg tror det bør være litt lengde og tyngde på en eventuell vogn, slik at den får en rolig gange.
|
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
I denne containeren har jeg samme type kamera innstallert. Ikke HD kan du si men fungerer, krever masse lys.
Du må i tillegg til kamera ha plass til batteri og ledninger og det passer i en 40" container.
Arne
|
|
![]() |
|
Chr. Lil. ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Du hadde mange interesante tog i bakgrunnen der, lyst til å legge ut et bilde litt mindre zooma inn?
![]() |
|
Christian L.
|
|
![]() |
|
Takker så mye for bra tips.skal bli spennende å se ossen det blir. men har ennå ikke bestemt meg om det blir en vogn eller et lok. men mye lys skal jeg legge godt i mente.
|
|
![]() |
|
Tja.. Bodvar blir vel lykkelig om du drar med deg en haug lyskastere eller ligennde tenker jeg ![]() |
|
![]() |
|
Hva med toppen på denne?
![]() |
|
![]() |
|
Jeg mente det jo som sarkasme. Men du må for all del gjøre hva du vil. Selv syns jeg det er litt mørkt der på noen få steder. |
|
![]() |
|
Ja da skjønte det. men tror alikevel det kan være en fin løsning. Med en eller to av de lysene der. Hvis jeg får plass å det ser sån någenlunde ut.
|
|
![]() |
|
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Og hvis du skal kjøre i tunneller må du huske å modellere dem på innsiden!
Petter ![]() Edited by traiNman - 24 januar 2009 at 12:46 |
|
![]() |
|
Nils Gullhav ![]() Veteran ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
http://amj.no/default.asp?side_ID=14068 Disse gutta gjør akkurat det. Hilsen Nils ![]() Edited by Nils Gullhav - 24 januar 2009 at 14:55 |
|
![]() |
|
ROBEL ![]() MjF-styremedlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Har to slike kamera, med samme planer
![]() |
|
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
|
![]() |
|
aha ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
....det blir like håpløst som å bruke blitz på et kamera for å lyse opp det du tar bilde av på anlegget. Det som trengs er sjikkelig godt lys i rommet hvor filmingen skal foregå.
![]() Arne Edited by aha - 25 januar 2009 at 23:41 |
|
![]() |
|
Halve morroa med det er jo når den går inn i tuneller. Så den lyskasteren eller noe led lampe fra clas olson eller noe må bli bra. Trainsimulator får en ny betydnig.
|
|
![]() |
|
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Nå hvordan går det, blir det noe kamera til torsdag. funnet ut hvordan du skal gjøre det????
|
|
![]() |
|
jupp det blir i en kul skinne bus ikke den nye jeg kjøpte her men en gammel lima vogn som blir skinne bus stakar.
|
|
![]() |
|
opinionen ![]() Nykommer ![]() Joined: 21 februar 2009 Status: Offline Points: 0 |
Hei,
kan noen legge ut video? Hadde vært artig å se eksempel.
|
|
![]() |
|
Ja jeg for min del har litt problemer med motoren på fim bussen min. men kommer ettervært. foreløpig ser den slik ut. ![]() ![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |