MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Dekaler til teakvogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekaler til teakvogner

Post Reply Post Reply
Author
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekaler til teakvogner
    Posted: 01 januar 2009 at 18:49
Hei,

Jeg holder på med noen teakvogner, og trenger dekaler. Jeg har noe fra RMS (Romerike Modell Service)  Der leter jeg etter nummer for 655, 288 og 18149 Co3c Noen som vet om RMS har laget dekaler til disse?

(Jada, jeg vet det går an å klippe og matche nummer som monteres på veggen på vognsiden, men det er verre med de som står på rammeverket) Big%20smile

MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2009 at 20:24
Ja men kunne det å kunne lage dem selv være noe da? printe dem ut selv å sette dem på i riktig størelse å det riktige nr du er ute etter?

Edited by kaidyb - 01 januar 2009 at 20:25
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2009 at 21:03
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Ja men kunne det å kunne lage dem selv være noe da? printe dem ut selv å sette dem på i riktig størelse å det riktige nr du er ute etter?

Er ikke rammene på trevognene stort sett sorte med hvite tall på da? I så fall må du jo ha en noget spesiell printer for å få ut tallene i hvit farge...

Eventuellt må man kjøre ut et svart felt med hvit skrift på et hvitt ark, men hvor pent blir det egentlig på siden av en vogn?

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2009 at 18:17
Hei igjen,

Ingen respons, så det ble "klipp og lim". Her er resultatet.

MJ-Hilsen Tom Lynga

Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2009 at 19:08
Ja du har vel ikke akkuratt brukt hekke saksa da vel? hadde du klipt ut de hvite deakene der å limt dem på sån sa du?
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2009 at 22:39
Hei,

Har brukt dekaler med andre nummer. Klippet ut et 5 tall og satt inn, slik at det ble 655. Vanndekaler fra RMS. 282 minus siste 2 tall, pluss et 8 tall ble 288.

MJ-hilsen Tom Lynga
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2009 at 23:24
Kunne du vært litt mer generøs med bilder fra Tjønnås?
Det ser flott ut det lille vi serSmile
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2009 at 08:35
Jeg tenkte det samme som Jon Einar. Er spent på belistningen på dørene, eks. den vi ser såvidt over taket på venstre vogn.
Og hva med noen skikkelige skrytebilder av annlegget...Wink

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2009 at 12:11
Jeg synes like gjerne du kan være mer generøs med bilder av teakvognene dine, Tom. Jeg synes resultatet ble kjempeflott, og jeg ønsker meg flere bilder som inspirasjon til detaljeringen av mine vogner.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2009 at 13:17
Så realistisk vognen din ble, Tom!
Skulle gjerne visst hvordan du klarte å få dem slik...

Til orientering så selger www.messingmodeller.no dekaler med nr. etter eget ønske.

Edited by Pelle - 11 januar 2009 at 13:18
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2009 at 00:17
Hei,

Takk for hyggelige tilbakemeldingerEmbarrassed Kanskje jeg skulle starte egne tråder for teakvogner og Tjønnås stasjon? Ikke så mye  å ta bilder av, for det er bare en liiiiten del av anlegget mitt. Resten er "plywood walley". Skal dessuten rive og bygge nytt. Er ikke fornøyd med valgt sporplan, og komplekse oppstillingsspor.

MJ-Hilsen Tom Lynga
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.