Horten mj-klubb i pressen |
Post Reply ![]() |
Author | |
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 desember 2008 at 23:28 |
I går var det den tradisjonelle "hjulekjøringen" hos Horten Modelljernbaneklubb.
Tønsberg blad var til stede med både journalist, fotograf og videokamera.
Resultatet kan sees her: http://tb.no/article/20081231/KULTUR/437416324/1011/NYHETER
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
kaidyb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 24 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 181 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For et utrolig fint anlegg. Så dere kjørte over skinnene der med en slaks rulle etter et tog. mon tur hva det var?
|
|
![]() |
|
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
ja det var et voldsomt stort anlegg. mange fine detaljer osv, den rulla så ut som en slags skinne renser
|
|
![]() |
|
midnight ![]() Administratorgruppen ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1146 |
"Han legger til at klubben har planer om å skaffe seg et bedre lokale for det store anlegget."
Skal dere flytte?
|
|
Morten W
H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+ O USA - Lehigh Valley ca 1975 Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org Besøk www.onorway.com |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
Noen svar:
-Anlegget er 90-100m2, IKKE 150m2 som det ble sagt i videoen
-begrensningen på 99 tog stemmer ikke, og har nok med at en eller annen har tenkt på gamle digitalsystemers kapasitet når han ble spurt.
-"Rullevognen" er en rensevogn fra amerikanske centerline, forhandles her i Norge av knuts maskinservice, og den fungerer utmerket.
-Klubben har lenge ønsket seg et annet/bedre lokale, og det pågår et arbeide for å få til dette. Min personlige tanke er at om man får et lokale så blir det en jævlig jobb å få flyttet selve anlegget. Og antallet aktive medlemmer har vært sterkt dalende de siste par årene. Jeg har selv ikke vært noe særlig til stede, men har opplevd flere møtekvelder med bare 1-2 mann i lokalet, og nærmest null aktivitet. Og for å få flyttet dette anlegget kreves atskillig flere aktive og kompetente personer.
Eirik
|
|
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Artig video! Jeg synes jeg så et spor med punktkontakter på slutten. Er det hybrid-anlegg?
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Det ser ut til at det er en stund siden jeg var på befaring der, ja ...
![]() |
|
Bjørn Egil
|
|
![]() |
|
Ja. Anlegget har spor for H0 likestrøm, H0 vekselstrøm og H0m.
Mvh
Eirik
|
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |