Hvilken vogn er dette |
Post Reply ![]() |
Author | |
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 desember 2008 at 01:35 |
Der kom jeg over dette bilde http://www.arctictrains.com/gallery/6566585_3hS3G#425058967_bnPie-XL-LB.
Det jeg lurer på er hva slags vogner er det som går rett etter Rc4-loket, med sporveksler på...
Og er det laget modell av disse?
Jeg så noen lignende vogner på ei tysk nettside med hydrauliske vogner som transporterte betongelementer.
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1629 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Litt vanskelig å se nøyaktig form på vognene i den vinkelen, men det har vært Green cargo vogner med slike vekseljiiger andre steder i landet. Og de jeg har sett er boggievogner med litra Sklps, noe som betyr omtrent følgende:
S-Boggie flatvogn med nyttelengde 22-27 meter
k-lastgrense mindre enn 40 tonn
l-uten staker
p-uten vegger
s-tillatt for "s"-trafikk (100 km/t)
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
Snikkaren ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Takk for info Eirik.
Men når er inne på det med litra, er fins det oversikt hvor man kan "tolke" de forskjellige litra"ene...
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
![]() |
|
Laurenz ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 649 |
Green Cargo har en utmerket side: http://www.greencargo.com/templates/SimplePage.aspx?id=739
Hilsen,
Laurenz
|
|
![]() |
|
Takker, Laurenz
|
|
Ove
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |