Digital EL10 |
Post Reply ![]() |
Author | |
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 desember 2008 at 20:11 |
Hei, fikk et el10 i h0, trix.
Tenkte å digitalisere dette men kan noen si meg hvordan det gjøres? jeg fikk ikke av kåpene... -odin |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei,
flott julepresang! Jeg husker i farten ikke hvordan du tar av kåpen, men er rimelig sikker på at det står i bruksanvisningen. Inni loket er det en 21-pins kontakt for dekoder, så det beste og enkleste er å kjøpe en dekoder med slik kontakt og bare plugge den på. |
|
![]() |
|
KjellAn ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1012 |
Løsne skruene på undersiden av førerhuset (en på hver side), selve førerhuset kan da løftes av. Resten av kåpa løsnes deretter ved å lirke en spiss skrutrekker under kåpa i hver ende.
|
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
![]() |
|
odin11 ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Takk for kjapp respons
|
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Hei,
Korrekt dekoder får du i Togbutikken.
Fortsatt god jul!
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
kaidyb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 24 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 181 |
Et tipps er kansje å bruke en mikro dekoder. Har akkuratt bygget om en DI 5 som jeg har da også digitalisert. Å fant ut at det beste er nok en liten dekoder for å slippe å ødelegge så mye å ta bort noe vekt.
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Trix El10 er en enkel sak å digitalisere i forhold til en Di5. Det er plass til dekoder rett over pluggen. Jeg tror jeg benyttet en 21-pins ESU dekoder til min El10. Plug and play, og ingen ledninger
![]() |
|
![]() |
|
kaidyb ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 24 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 181 |
Hei Bjørn runar. har du fått lekt deg med eeepc"en da i julen?
|
|
![]() |
|
[OT] Mine siste innlegg er skrevet på den ja... ![]() Morsom liten sak, har hatt mye glede av den allerede... [/OT] |
|
![]() |
|
He he så gøy. Blr morro til Mandag også. gleder meg. Ha en videre god jul. Så ses vi da.
|
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Man trenger ikke ta bort noe for å sette inn dekoderen. Denne går rett inn : http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=589
Tar ca. 1,5 sekunder ![]() |
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Hei!
Jeg ønsker ikke å helle kaldt vann i blodet på noen her men NMJ har en ypperlig dekoder fra Bachmann til halve prisen! Den går også rett inn på 1,5 sekunder og det er bare tull at den kun tar kort adresse slik det står på deres hjemmeside. Jeg bruker denne på adresse 2507!
![]() MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Supert! Halvparten av prisen er jo dobbelt så bra!
![]() |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Denne dekoderen av fabrikat Bachmann er egentlig produsert av ESU og er en LokPilot "Standard"-dekoder. Det finnes 2 utgaver av denne og den Bachmann selger under eget navn skal være av siste utgave? - Dette gjør at den også kan ta 9999 adresser mot kun 99 som oppgitt.
Dette er et meget bra kjøp om man ikke er interessert i mange utganger, RailCom, multiprotokoll og andre mapping-finesser. - Rett og slett et godt valg for de aller fleste?
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |