Slik liker en Lima-mann sin El13 |
Post Reply ![]() |
Author | |
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 oktober 2008 at 21:37 |
Etter noe flikking etter en heller uheldig postgang, har jeg fått El13 min temmelig opp på beina igjen.
Etter at det en stund nå har vært temmelig populært å "style" opp Lima El13 kåpen har jeg også gitt meg i kast. Dette prosjektet tok mye lengre tid en antatt da det for det meste ble gjort på klubbmøter i NJK-Bergen, og i 80% av tilfellene ble munnen mer brukt en hendene
![]() Av tech spec, så er følgene gjort med modellen:
-Orginal kåpen beholdt da jeg fortsatt har i tankene en Obas EL13 og dette skulle kun være en øvning for det final stuff.
-Nye håndtak i 0.3mm nysølv.
-"Rekkverk"/Bøyle ifronten laget av 0.3mm nysølv.
-Stige og vindusviskere i etset messing.
-Home made speil, med etset speilplate.
-Fjærende buffere ifra Lilliput
-Bremseslanger fra SkalaDesign
-Rangerhåndtak i 0.3mm nysølv
-Utbygg for 1000V kontak i støpt resin
-1000V,stigtrinn og plog fra Skunk Works
![]() -Nye ventilasjonsluker fra Scandinavian Miniatures
-Modifiserte pantografer fra Entec
-Isolatorer fra SkalaDesign
-Nytt lysopplegg med warmweiss LED
-Lyddekoder med tyfon lyd fra YouTube og grunnfil ifra Kjell H
-Lån av lyddekoder, Norske Modeller
![]() -Servodekoder ifra XRi
-2 standard RC servoer for heving og senking av pantografer.
-SB modellbau motor kit (Faulhaber motor)
-Krok fra SteinarS
Måtte flytte på den ene dekoderen for å vise alt inni, men slik ser det altså ut inni El13 min. ![]() Fronten
![]() ![]() Nå synes jeg ikke at disse bildene ble så veldig bra, så legger også ved et bedre bilde fra modellen når den ikke var helt ferdig, studerer man bilde så ser man hva som er gjort itillegg. Her sammen med sin lillesøster El11
![]() Edited by SveinR - 02 oktober 2008 at 21:44 |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Mr Bridger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette vil vi faktisk se en liten filmsnutt av! ![]() |
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Har desverre ikke filmfunksjon på kameraet mitt.. Men kanskje noen som besøker Bergensmessen nå til helgen har?
|
|
Mvh
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
har film funksjon på kameraet mitt du kan låne me deg kameraet mitt en av dagene og filme da Edited by Stian - 03 oktober 2008 at 15:26 |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Wickerman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Jeg renger jeg blir å filme og ta bilder i løpet av helgen
![]() |
|
A matter of life and death
|
|
![]() |
|
Ørjan ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Ikke nyere bilder av denne maskinen da?
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
![]() |
|
Nei desverre.. Og kan ikke love noen nye før tidligest neste uke.
|
|
Mvh
|
![]() |
|
Håvard H ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Jeg er "litt" interessert i å se bilder, tegninger, funskjonsdiagram og koblingskjema for heve/senkemekanismen for pantografene...
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |