Fleischmann deler |
Post Reply |
Author | |
perflo
Medlem i MJF Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 september 2008 at 14:15 |
Noen av oss er Fleischmann fans! Tidligere har vi fått kjøpe deler direkte fra Fleischmann i Tyskland. Fra 1. august 2008 er det slutt på det. Forhandler i hvert enkelt land skal ha ansvar for deler. I Norge er der ikke registrert Fleischmann forhandler i Fleischmanns liste.
Jeg har vært registrert som "Reparatør Firma" hos Fleischmann i alle år, men går ut fra at også jeg må gå via forhandler fra nå av. Håper noen av dere som importerer og selger Fleischmann leser dette og er villig til å skaffe deler i framtiden.
Alternativet er jo å finne en forhandler i Danmark, Tyskland el. et annet land.
|
|
perflo
|
|
vmji.no
Kommersielle aktører Joined: 06 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Vårt firma har importert og solgt Fleischmann her i landet i flere år. Vi får jevnlig tilsendt datablader og delelister til Fleischmanns lokomotiver fra produsenten, og har levert reservedeler til flere kunder opp gjennom årene.
"Problemet" er at Fleischmann til tider dessverre kan være både fryktelig trege og fryktelig rotete når de leverer reservedeler, så delebestillinger må påregnes å kunne ta litt tid dessverre.
Når det gjelder "forhandleroversikten" hos Fleischmann som du viser til, så har vi tatt opp det problemet med dem på Nürnbergmessen, men forklaringen deres da var at det er ingen forhandlerliste. Det er en importørliste for de landene hvor de har et importørledd. (Noe de heldigvis ikke har her i landet da vi føler prisene deres dessverre allerede er for høye som de er). De syns det ville ta for mye plass om de skulle liste opp alle forhandlerene i de landene hvor forhandler kan bestille direkte fra dem.
Mvh
Vestfold Modelljernbane Import
|
|
perflo
Medlem i MJF Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for kjapt svar.
Det er bra dere leverer reservedeler. Det er notert. Jeg har aldri hatt problemer med leveringstid på deler fra Fleischmann (i motsetning til fra Roco). Som regel har jeg mottatt dlene innen 2 uker, sammen med faktura.
Kanskje noen kan si meg hvor man får Roco deler! Dette er et større problem.
|
|
perflo
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ellers så selger vell også Amundsen i Oslo Fleichmann
Både NMJ(har nært samarbeid med roco), Hobbyshop, Hobbytrain og Amundsen selger Roco. Så noen av disse kan nok hjelpe til med deler.
Edited by Wickerman - 19 september 2008 at 13:19 |
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |