Baner |
Post Reply ![]() |
Author | |
jan salvesen ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 02 oktober 2007 Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 august 2008 at 11:36 |
Er dette noen som har baner som er 1 x 2 m? |
|
![]() |
|
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke i H0-skala... Kun en liten snadderdåse i N-skala:
Bilde Men finnes flust av sporplaner under 2x1 m hvis det er det du er på jakt etter ![]() Edited by studenten - 12 august 2008 at 11:42 |
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
![]() |
|
jan salvesen ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 02 oktober 2007 Status: Offline Points: 13 |
Er dette noen som har byggd en bane 1 x 2 m i HO
|
|
![]() |
|
Jakal ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 07 august 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Hei Jeg tror du må bygge i minimum 1 x 2,30 for at det skal bli bra.
Har du noen god sporplan du vil dele med meg. Jeg har også planer om å bygge en bane snart.
![]() |
|
![]() |
|
Svein_H ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2126 |
Jeg driver og bygger et lite testanlegg i H0 nå, 105x185cm. Anlegget står på hjul og kan vippes opp og flyttes ved behov:
![]() ![]() Her er (foreløpig) siste sporplan: ![]() Som du ser er det veldig begrenset hva man kan få til på et så lite anlegg, hvertfall om du tenker rundbane slik jeg har gjort. Minsteradius er bare 45cm, og omkjøringssporet er kun for å komme rundt 3-4 vogner slik at jeg kan betjene alle sidesporene. Det er ikke plass til togmøte så jeg må kjøre ett tog om gangen. Nå vet ikke jeg om du kjører likestrøm eller vekselstrøm, eller hva slags type anlegg du er ute etter. Jeg har nylig gått over fra Märklin til likestrøm og Peco C75 skinner. Märklin vil jo gi litt mer mulighet til utfoldelse med sine skarpe kurver og buede sporveksler, men det spørs som sagt hva slags kjøring du har lyst til å drive med. Svein |
|
![]() |
|
stian.storengen ![]() Nykommer ![]() Joined: 22 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Tenker å bygge et lite anlegg guttungen kan ha under køyesengen,
tilgjengelig plass er 95cmx160cm. Han "insisterer" på dobbeltspor,
foreløpig sporplan er nedenfor. Det er brukt C-skinner.
Blått er hovedspor, lilla stasjon, grønt rangerområde mm. Mulighet for staging, ekstra spor osv på høyresiden av sporplan. ![]() Stian |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |