Märklin og moduler |
Post Reply |
Author | |
kaldenord
Nykommer Joined: 18 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 august 2008 at 23:01 |
Da jeg er i prosessen med å flytte til nytt hus med mindre!! plass til mj så har planene om H0 fastanlegg måtte bli skrinlagt nesten før start, men etter å ha invistert i ett Trix startsett i N-skala ser jeg nå ihverfall at det kommer til å bli litt MJ videre.
Men jeg sitter nå da med ca 10 banan esker med MJ utstyr i H0 og Märklin, men har liksom ikke lyst til å kvitte meg med det. Selv om mesteparten er ubrukt eller bare testet og noe faktisk har plasten fortsatt inntakt så er det ikke mulig å omsette dette uten å tape masse på det. Derfor har jeg kommet på den ideen at moduler etter Fremo prinsippet kunne være en måte å få litt MJ glede av dette utstyret. Så da blir mitt spørsmål til de kreative brukerne i dette forumet: Er det noen som har bygget/bygger moduler på märklin system? Finnes det noen standard for endene på modulkassene for sammenkobling som det er med Fremo? (Kunne jo være morsomt å koble sammen med andre om det finnes noen da) Av alt jeg har googlet på dette har jeg ikke klart å finne noe om det, så nå prøver jeg å høre med dere her på forumet. |
|
Filledukke
Medlem i MJF Joined: 11 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 41 |
Post Options
Thanks(0)
|
God dag
Fikk i en annen tråd tips om å se på denne http://mmm-3r.pbwiki.com/. det skulle vel kunne gi noen svar på dine spørsmål.
|
|
Med vennlig hilsen
Jon |
|
kaldenord
Nykommer Joined: 18 august 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det ga faktisk en hel del svar og en del nye ideer også. Takker for linken.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |