Digital amatør |
Post Reply ![]() |
Author | |
Jakal ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 07 august 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 august 2008 at 09:45 |
Hei
Må man ha tilsluttet en computer for å drive digital togdrift ?
|
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Online Points: 1629 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei.
Man må ha en digital styringssentral (som jo i og for seg er en liten datamaskin)
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
![]() |
|
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Den enkleste starten er kanskje å gå for et startsett, som inneholder både en sentral, skinner, som regel en håndkontroll og en booster.
|
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
![]() |
|
Jakal ![]() Nykommer ![]() ![]() Joined: 07 august 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Ok takk
Jeg mente heller ikke selv at man måtte det...men jeg skulle bare være helt sikker.
Noen sider om digitaldrift kan være misvisende syns jeg.
|
|
![]() |
|
Ja jeg hadde overveiet det. Har jo i forveien et delta startset, så tenkte jeg det kunne være likegreit å kjøpe et digitalt når jeg likevel går med planer om å utvide med fler Loks
|
|
![]() |
|
b e pedersen ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Siden du tydeligvis snakker om Märklin, burde du kanskje vurdere et startsett med mobilstation (MS).
Da får du innblikk i "dagens" ![]() Med den styrngsenheten kan du kontrollere et par, tre lok samtidig (den har kapasitet til oppsett for 10 stk lok, men ikke "kraft" nok til alle på en gang. Noe du også vil oppleve med Deltaboksen og en liten trafo.) Du får da også gleden av å kunne styre forefinnende funksjoner (som å slå av og på lyset etc) |
|
Bjørn Egil
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |