Weblogg AleksanderB |
Post Reply |
Author | |
AleksanderB
Medlem i MJF Joined: 21 januar 2007 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 juli 2008 at 23:00 |
Hei! Har begitt meg ut på et EL 13 prosjekt jeg og, ikke like omfattene som mange andres, men likevel en del arbeid. Har tatt en del bilder underveis som jeg ville forsøke å lage en weblogg av. Kåpen er Nydesign og nr 2154 som jeg er tenkt til å beholde. Har i stedet prøvd å "piffe" den opp med å sette på en del detaljer, senking av kåpen, samt ny motor.
Har satt på antenne, boret hull og laget håndtak rundt dør, malt bufferbjelke, laget rail under vinduene i front og montert stige.
Flere bilder kommer!
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
AleksanderB
Medlem i MJF Joined: 21 januar 2007 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har fått malt stige, håndtak og antenne.
Nymalte bremseslanger og buffere som er klare til å settes på.
Bremseslanger prøvemontert i ende 2.
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott..
Håper jeg får hentet deg inn igjen snart.. Men jeg har iallefall et speil på min
Kommer forresten ikke i morgen (onsdag), skal til Oslo.
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
svein hvor fikk du speil? jeg bare lurer du vet jo at jeg og har en 13 maskin under kniven
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lagde et speil forrige onsdag, loddet sammen av messingplate og tråd.
|
|
Mvh
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
ahh glemte den onsdagen helt jeg. litt off topic men ka skulle du hatt for og lage 4 speil?
|
|
Mvh stian |
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se her ja! Flott lok Aleksander! Blir bra når det er ferdig! Har forøvrig vært i det aller helligste og sett loket med mine ene øyne ;)
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
AleksanderB
Post Options
Thanks(0)
|
Her er noen oppdaterte bilder siden i går.
Satt på bremseslanger, krokkobbling og plog. Har tigerstripe dekaler til plogen liggende, kommer seg litt når de kommer på.
Det samme er gjort i ende 2.
Neste som skal på er ventilasjonslukene.
Edited by AleksanderB - 08 juli 2008 at 21:32 |
|
Hilsen Aleksander
|
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette blir grisefint Aleksander! :)
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
nydelig! min blir ikke så fin.... har tenkt og droppe railene og eventuelt håndtakene siden det er for komplisert for meg
en hvist du vill hjelpe meg så
|
|
Mvh stian |
|
AleksanderB
Post Options
Thanks(0)
|
Kan hjelpe deg jeg, vi kan se på det på onsdag.
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
ok kor fikk du bremse slangene?
|
|
Mvh stian |
|
AleksanderB
Post Options
Thanks(0)
|
Det er noen u malte som jeg fikk fra Svein, måtte klippe og bøye litt i de for å lage til de som står i midten.
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
ok
da vet jeg det
|
|
Mvh stian |
|
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
Da har jeg endelig gjort hjemmeleksen min Aleksander.. Så nå har jeg snart hentet deg inn igjen.. Tar med vindusviskere, stige og lys på onsdag.
|
|
Mvh
|
AleksanderB
Post Options
Thanks(0)
|
Drit bra, hvis ikke hadde det nok blitt igjensitting på onsdag!
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
aleksander tar du med deg pantografene som du ikke skulle bruke? det vil si de orginale lima pantografene. og svein har du flere bremse slanger og evt koblings kroker?
Edited by Stian - 21 juli 2008 at 18:18 |
|
Mvh stian |
|
AleksanderB
Post Options
Thanks(0)
|
Skal ta de med jeg.
|
|
Hilsen Aleksander
|
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
kuult .....synes jeg kjenner igjen noen "kjøkkenstøp"(som er gjordt mens HUN (dere vet) som er ute og bruker visa kortet på Lindex,H&M og gud hvet hva de heterforno butikkene,...rare dyr....)
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
AleksanderB
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe! jaja da kom det nå noe godt ut av handleturen hennes da Kjenner til det der, har en slik en jeg og, hun er i tillegg en racer til å trekke visa på internett... |
|
Hilsen Aleksander
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |