MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - skammelig!!!!!!!!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

skammelig!!!!!!!!!

Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: skammelig!!!!!!!!!
    Posted: 04 juli 2008 at 23:15
http://www.youtube.com/watch?v=0fFoEYiM7lQ&feature=related det er for sykt til og gå ann de som gjorde det må ha hatt jerne skaderAngry
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 09:32
Jeg synes også det er forferdelig.
Eirik
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 09:59
"When train drivers play chicken, it always ends in tears."

Utrolig bra. Hva er det som er så forferdelig her da, gutter?

Edited by Henning L - 05 juli 2008 at 11:30
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 11:27
Er ikke helt sikker. Synes referansen hit var god... Tenk om NSB skulle iscenesette noe tilsvarende i dag for å gjøre et poeng av rødgrønn regjering vs høyre/frp
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 11:30
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

"When train drivers play chicken, it always ends in tears."

Utorlig bra. Hva er det som er så forferdelig her da, gutter?

et damp lok!!!!!!!!! halo!?!?!Angry

ikke for og vere sur altså men jeg blir forbanna på de som gjør slik.

Mvh stian
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 12:14
Mulig jeg ikke ser problemet, men man bulker jo biler, hus og tonnevis med andre rekvisiter i filmer...men de er vel litt syke i "jernen" de også da....
Tut, tut.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 12:29
tog er tog biler som skal hugges er til for  demolition derbys......  bil cross eller rally cross eller under en monster truck.Tongue

Edited by Stian - 05 juli 2008 at 12:30

Mvh stian
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 12:30

øøøh, nå er det jo slik at det er nok over 70-80 år siden dette skjedde, så du kan ikke sende en mail og klage til de som kjørte lokene og si " hva er det dere driver med?! Ødelegge damplok på den måten!"

Dessuten så har vel humoren endret seg siden den gang. Denne er vel mye verre, selv om det er trikk.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juli 2008 at 15:38
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

øøøh, nå er det jo slik at det er nok over 70-80 år siden dette skjedde, så du kan ikke sende en mail og klage til de som kjørte lokene og si " hva er det dere driver med?! Ødelegge damplok på den måten!"

Slik sett er jo denne også skikkelig skammelig. Om 70-80 år er jo denne bilen et klenodium..... LOL
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juli 2008 at 10:43
(Orginal)filmen er egentlig en god dokumentasjon på datidens underholdning/verdier/forlystelser. I så måte ville det vært gøy å sett resten.
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 02:27
Sorry folkens, dette klarer jeg ikke å hisse meg opp over - bortsett fra den med trikken. Av de tre ovenfor tillenkede videoer, var den verst, fordi den tydeligvis var et opptak av en virkelig ulykke, og det antagelig med dødsfall som følge. Se hvordan hengeren sveiper med seg de som står på platttformen.

De to andre er begge arrangerte opptak. Det første som forlystelse for mange år siden, og den siste som en informasjonsfilm om hvor lang bremselengde et tog har. Nyttig! Antagelig en kinoreklame.

Man kan ikke ta vare på alle gamle lok (og biler), så hvorfor ikke gjøre noe artig med de som likevel skal skrapes?

Mvh Svein, damplokfan!
Svein S
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 02:46
Helt enig Svein, dessuten er det jo bare Amerikanske Skitlok
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 06:21
Originally posted by ses ses wrote:

De to andre er begge arrangerte opptak. Det første som forlystelse for mange år siden, og den siste som en informasjonsfilm om hvor lang bremselengde et tog har. Nyttig! Antagelig en kinoreklame.

Man kan ikke ta vare på alle gamle lok (og biler), så hvorfor ikke gjøre noe artig med de som likevel skal skrapes?

Mvh Svein, damplokfan!

Kom kanskje ikke helt frem i mitt innlegg, men jeg er helt enig i det du skriver. Når det gjelder den filmen jeg linket til, er det et opptak fra BBC programmet Top Gear. Meningen med filmen tror jeg er å vise hva en bil med høyeste sikkerhetsscore tåler i et møte med et tog i høy hastighet på en planovergang.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2008 at 10:30
Og for de som har sett Buster Keatons film Generalen kan jeg fortelle at scenen hvor toget kjører ut på den brennende broen og faller i elven, ikke er noe komputeranimasjon eller modellopptak. Den gangen ofret man et virkelig lokomotiv for filmen. (Jeg så for flere år siden et program om hvordan filmen ble laget. Programmet inneholdt intervju med personer som var til stede da scenen ble filmet. Det var tydeligvis litt av en opplevelse.)

Filmet kan forøvrig anbefales på det varmeste for dem som ikke allerede har sett den.

Petter
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.