fremo-norge.org |
Post Reply |
Author | |
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 juni 2008 at 00:22 |
I forrige uke forsvant fremo-norge.org fra internett. Først i dag fikk jeg tid til å ta fatt i det og jeg kontaktet Oderland som drifter serverne umiddelbart.
Det viser seg at fremo-norge er blitt hacket av noen som hadde til hensikt å komme seg inn på Oderlands serverpark. Derfor måtte de stenge ned fremo-norge. Jeg hadde en samtale med Pål i dag og vi ble enige om å avslutte fremo-norge med den løsningen vi kjørte. Dels fordi den tydeligvis ikke var sikker nok, selv med de siste oppgraderingene som var tilgjengelige, og delvis fordi postnuke som løsningen heter ikke blir videreutviklet lengre. Inntil vi har fått noe annet på plass vil den eldgamle fremo-norge være tilgjengelig. En ny løsning håper vi skal være på plass i løpet av høsten en gang. Med beklagelig hilsen FREMO-Norge v/Dag cato |
|
Jan Frelin
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Så nu finns det ingen hemsida för norska FREMO?
|
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Joda, den antikvariske er oppe og går.
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
siden da hva heter den hilsen stian som elsket og se på de bildene fra fremo treffene
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
MVH
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har noe skjedd her? De linkene jeg har hatt liggnde, både ny og gammel ser ikke ut til å føre noe sted hen. Hvor befinner den norske FREMO standarden seg nå?
|
|
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
I øyeblikket er vi inne i en overgang mellom to serverleverandører. Overgangen skulle gått sømløst men så har tydeligvis ikke skjedd.
Jeg skal se hva jeg kan få til. |
|
MVH
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå finner jeg ikke de gamle nettsidene til Fremo Norge heller. ER det jeg som ikke har lett godt nok, eller?
|
|
Svein S
|
|
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
Niks Svein. Du kan dessverre lete til du blir blå. I øyeblikket er alt nede. Men det skyldes mest dårlig tid fra min side samt en vellykket flytting av domenet til ny leverandør.
|
|
MVH
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nede og vellykket......
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
trulss
Fremo og MjF medlem Joined: 07 juli 2005 Location: Norge Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mye av innholdet på www.fremo-norge.org fra 13. oktober 2006 finnes arkivert på http://web.archive.org/web/20061013073705/http://www.fremo-norge.org/.
-TrulsS |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor tukle med løsninger her hjemme, når Fremo sentralt jo er i ferd med å bygge opp et helt nytt nettsted beregnet på fremoister i alle land og på alle språk?
Jeg ser fremo Danmark allerede er på plass med danskt flagg og en velkomstside. Bare det å få inn et norskt flagg og flytte over innholdet fra gamle fremo-norge siden og ned til www.fremo-net.eu ville jo vært en god start. Ønsker man å beholde domenenavnet så er det jo bare å sette det opp slik at folk automatisk videreledes til fremo-net.eu.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Roger Andre
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 120 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Er fermo siden fortsatt ute av drift eller har den fått ny web adresse...?
Vis den er nede fortsatt, kan noen svare på vilken skinne code og produsent som har billigst og bra skinner...
På forhånd takk for hjelpen.
|
|
Mvh Roger Andre
Valdresbanen"s materiell alle epoker |
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
PECO...
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
code 75
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Glemte eg noe Tore?? hehe
|
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vet om en dansk mj butikk som, ikke lenge siden ble utsatt for hacking.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |