MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - ROCO El16 AC - Problemer...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

ROCO El16 AC - Problemer...

Post Reply Post Reply
Author
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: ROCO El16 AC - Problemer...
    Posted: 30 juni 2008 at 13:18
Hei godt folk!

Når ROCO kom med El16"ene her for ca en måned siden, bestillte jeg en av hver, Nydeisgn 2206 og CN 2211. Skuffelsen ble stor da jeg fikk lokene, og det viste seg at 2211 gikk latterlig dårlig! 2206 går silkemykt, men 2211 var det noe alvorlig feil med... Den stopper opp steder hvor alle mine andre lok klarer seg fint, og når loket først har stoppet holder det ikke med et lite dytt, loket må skubbes flere cm før det blir antydning til liv igjen...

Jeg sendte det inn til NMJ, for å bytte det.. Idag testet jeg mitt NYE 2211... Skuffelsen lot ikke vente på seg, det gikk pinade like dårlig som det jeg sendte inn!

NMJ sender atter en gang et nytt lok til meg, så jeg får byttet igjen...

Hvordan går dine El16"er i AC? Noen her som har tilsvarende prioblemer med sine lok?

Kan forøvrig legge til at NMJ"s kundebehandling er av ypperste klasse! De har vært veldig behjeleplig hele veien! Slikt får man kunder av! :)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2008 at 16:27
Joda, vi har da noe erfaring med Roco AC. Riktig nok et El18, men det kan jo hende at det er noe av det samme for deg.

Vi har bygget et utstillingsanlegg for Lions her i byen http://gleng.org/lions og fikk tak i nevnte lok for denne "Østfoldbanen". Men, som du, hadde vi problemer med driftssikkerheten; noe som ikke er akseptabelt på et slikt anlegg.

Da vi undersøkte loket nærmere, ble vi overrasket over å finne at det var meget sparsomt med strømopptak (via hjulene). Heine bygde derfor inn flere opptakspunkter, og nå går det meget bra Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2008 at 16:54
Hei Bjørn Egil, og takk for innspill!

Nå var det vel helst spesifikt disse modellene, altså de nye El16"e jeg tenker på... Hva angår strømopptak så har jeg vært inne på tanken selv, men siden den andre El16 går knirkefritt, får det meg helle til å tro at det er noe feil med selve innmaten i loket...
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juli 2008 at 20:38
Jeg hadde to Roco EL16 A/C som jeg hadde en del problemer med. Jeg er glad i å bygge så jeg benyttet en dyr løsning og kjøpte 2 stk Márklin RC4 og brukte disse chassiene med Roco kåpe slik at jeg fikk EL16 i fullblods Márklin. Jeg måtte frese og bygge om mye selv men de ble bra. Dessuten var det en smal sak å lage eksternt fjernlys og jeg fikk plass til en passende MFX dekoder med lyd. De går supert.

Edited by Helge Myhre - 03 juli 2008 at 20:39
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.